سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

اتاق تمیز بیمارستان امام حسین (ع)

طبق دستورالعملهای بین المللی، آماده سازي داروهای شیمی درمانی بايد در شرايط استاندارد باشد، به طوری که اگر داروهای شیمی درمانی در شرایط استاندارد آماده نشوند و ذرات دارو در فضا پخش شود، احتمال بروز عوارض متعددی از جمله عوارض تنفسی، پوستی و در افراد باردار اختلالات جنینی به وجود آورد.

به همین دلیل در استانداردهای سیستم دارویی و استانداردهای سیستم پرستاری دستورالعمل هایی جهت آماده سازی داروهای شیمی درمانی تعریف شده است. بر اساس استانداردهای بین المللی توصیه می شود که برای به حداقل رساندن احتمال انتشار ذرات دارو در فضا و در نتیجه به حداقل رساندن عوارض احتمالی این داروها آماده سازی داروهای شیمی درمانی در clean room یا همان اتاق تمیز ودر زیر هودهایی با استاندارد مشخص و ترجیحا با استفاده از تجهیزات close و needleless صورت گیرد.

در حال حاضر تنها يك اتاق تميز فعال و استاندارد جهت آماده سازی داروهای شیمی درماني قبل از تزریق، در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی امام حسین(ع) استان تهران در حال فعاليت می باشد. این موضوع در روند درمان استاندارد بیماران مبتلا به سرطان بسیار حائز اهمیت می باشد و امید است که به زودی تمامی مراکز درمانی و آموزشی مجهز به تجهیزات استاندارد و به روز شوند.