سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

داستان ماه اکتبر و روبان صورتی

اکتبر سالهاست به عنوان ماه جهانی اطلاع رسانی درباره سرطان پستان شناخته شده و در نقاط مختلف جهان، بسیاری از ساختمانهای بزرگ و خیابانها در این ماه به رنگ صورتی در می آیند. رنگ صورتی یک رنگ با پیامهایی چون سرزندگی، شورونشاط، آرامش بخش و کاهش دهنده استرس است و روبان صورتی به عنوان نماد تلاش برای اطلاع رسانی درباره بیماری سرطان پستان و حمایت از این بیماران شناخته میشود. در 30 سال گذشته در این ماه، مراکز عمومی، تجاری، اداری و فروشگاه های مختلف از نمادهای صورتی، رسانه ها و صفحات اجتماعی با انتشار اخبار و اطلاعات و اقدامات ترویجی و حمایتی، افراد با نصب روبانهای صورتی بر روی پیراهن خود یک پیام را به جامعه منتقل میکنند. پیام همه آنها، انتقال آگاهی و حساسیت در جامعه نسبت به سرطان پستان و ایجاد حس همدلی با بیماران مبتلا به سرطان پستان و امیدواری به ادامه مبارزه تا بهبود و درمان کامل در این بیماری است. در اکتبر 1985 اولین رویداد اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی با هدف ترویج ماموگرافی به عنوان موثرترین ابزار تشخیص سرطان پستان توسط انجمن سطان امریکا با همکاری صنایع دارویی اجرا شد و سالهاست در این ماه، بیش از قبل شاهد تلاشهای فردی و سازمانی در سراسر جهان با هر ظرفیت و قابلیت، برای اگاهی رسانی در خصوص بیماری سرطان پستان بین عموم جامعه و به خصوص بانوان با استفاده از نمادهایی به رنگ صورتی هستیم. در سال 1990 سوزان کومان در بنیاد سرطان پستان با اهدای روبان صورتی روشن به بهبودیافتگان از سرطان پستان این مسیر را اغاز کرد. ولی هویت بخشی و ترویج روبان صورتی برای اطلاع رسانی سرطان پستان از سال 1991 توسط شارلوت هیلی به صورت یک اقدام اگاه سازی و حساس سازی عمومی نسبت به اهمیت توجه به سرطان پستان آغاز شد. او در این مسیر روبان هایی رنگی را همراه با کارت هایی با این پیام (بودجه سالانه انستیتو ملی سرطان یک و هشت دهم میلیارد دلار است و فقط پنج درصد از این بودجه به پیشگیری از سرطان اختصاص پیدا میکند) او برای جلب نظر قانونگذاران به اقدامات حمایتی در این زمینه تلاش خود را با تشویق افراد به وصل کردن این ربان ها به لباس خود اغاز کرد. از سال 1992 این اقدام با همکاری بیشتر رسانه های عمومی و در مسیر اگاهی جامعه ادامه پیدا کرد، تا جایی که پیام او دهان به دهان گشت و اعتباری جهانی پیدا کرد. اکنون سالهاست استفاده از رنگ و روبان صورتی با هدف اطلاع رسانی عمومی درباره بیماری سرطان پستان در جهان رایج شده است. شما هم در این پویش اطلاع رسانی و اگاه سازی عمومی همراه ما باشید و با افزایش اگاهی خود و اطرافیان در مورد سرطان پستان به ویژه روشهای غربالگری و تشخیص زودهنگام ما را در مسیر ساختن جهانی بدون ترس از بیماری سرطان یاری دهند.