سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

دومین همایش ملی سرطان، تازه های پیشگیری و درمان

به مناسبت “هفته ملی مبارزه با سرطان” در ایران که از تاریخ 8 الی 15 بهمن ماه هر سال نامگذاری شده است و ختم به روز چهارم فوریه روز جهانی سرطان می شود، “شبکه ملی تشکل های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان” در راستای ماموریت خود همزمان با برگزاری “دومین همایش ملی سرطان، تازه های پیشگیری و درمان” که با همکاری بنیاد نیکوکاری کنترل سرطان برگزار گردید، نشستی را با حضور موسسات خیریه عضو شبکه و فعال در حوزه سرطان با پنل های تخصصی تشکیل داد.

“دومین همایش ملی سرطان، تازه های پیشگیری و درمان” در روزهای ۶ و ۷ بهمن ۱۴۰۱ در سالن قدس ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با همکاری جمعی از اساتید و متخصصین ملی و بین المللی فعال در حوزه کنترل سرطان و روسای محترم انجمن های علمی و تخصصی برای مخاطبین جامعه پزشکی و کادر درمان با هشت امتیاز بازآموزی برگزار گردید و تازه های تشخیص و درمان پنج سرطان شایع و قابل پیشگیری: پستان، پروستات، ریه، دهانه رحم و دستگاه گوارش از موضوعات مورد بحث در این همایش بود. با توجه به اهمیت پیشگیری در برنامه جامع کنترل سرطان و به منظور بررسی روشهای نوین و به روز دنیا در راستای کاهش عوامل خطر زا و میزان بروز سرطان در کشور و افزایش شیوع و کاهش سن ابتلا به بیماری سرطان این همایش برگزار گردید.

برنامه جانبی این همایش “نشست سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سرطان” عضو شبکه ملی تشکل های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان با هدف تعامل بین موسسات با حضور بیش از 55 موسسه خیریه و حضور اعضای هیئت مدیره شبکه و نمایندگان وزارت بهداشت و اداره سرطان این وزارتخانه تشکیل شد. همچنین از دیگر برنامه های جانبی، نمایشگاهی با حضور غرفه های موسسات خیریه و معرفی فعالیت ها و ماموریت آنها بود.

در مجموع این همایش و برنامه های جانبی آن با هدف ارتقا دانش مشاوران سلامت و کادر درمان به خصوص افرادی که مستقیم و غیرمستقیم در زمینه تشخیص و درمان سرطان فعالیت می‌کنند، آشنا نمودن آنها با تازه‌های تشخیص و درمان پنج سرطان شایع و قابل پیشگیری، نقش تاثیرگذار سازمان های مردم نهاد در جهت کنترل این بیماری و تسهیل خدمت رسانی به مردم در سطوح مختلف برگزار گردید.

موسسه خیریه بهنام دهش پور هم در کنار سایر موسسات فعال در این همایش و برنامه های جانبی آن حضور داشت و از نزدیک با همکاران و متخصصان در موضوعات مختلف مرتبط با سرطان تعامل و تبادل تجربه داشت. موسسه امسال هم با همراهی در مسیر اهداف پویش ملی مبارزه با سرطان و شعار جهانی UICC به نام Close the Care Gap (پایان فاصله ها با مراقبت برای همه) برای آگاهی رسانی در مورد بیماری سرطان اصلاح باور های غلط و جلب مشارکت سیاستگزاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل ابتلا به سرطان و کمک به پایان فاصله ها در مراقبت از همه و توزیع عادلانه خدمات در حوزه سرطان همگام شد و این مسیر همچنان با کمک و حمایت شما عزیزان ادامه خواهد داشت.

همچنین روز شمار هفته ملی مبارزه با سرطان از 8 الی 15 بهمن ماه از طرف وزارت بهداشت به شرح زیر نامگذاری شده است:

۸ بهمن ۱۴۰۰ : پیشگیری از سرطان با شیوه زندگی

۹ بهمن ۱۴۰۰: پیشگیری از سرطان با محیط سالم

۱۰ بهمن ۱۴۰۰: سرطان و اهمیت تشخیص زودهنگام آن

۱۱ بهمن ۱۴۰۰: سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران و خانواده ها

۱۲ بهمن ۱۴۰۰: سرطان و جایگاه نهادهای دولتی و حاکمیتی

۱۳ بهمن ۱۴۰۰: سرطان و نقش زنان و خانواده در مدیریت آن

۱۴ بهمن ۱۴۰۰: سرطان و نقش سازمان های مردم نهاد و خیریه

۱۵ بهمن ۱۴۰۰: مدیریت سرطان در کودکان و جوانان