سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

مهمترین عوامل خطر سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم یکی از رایج ترین سرطان ها در کشورهای در حال توسعه می باشد. این سرطان هم مانند دیگر سرطان ها به دلیل رشد غیر طبیعی سلول ها به وجود می ‌آید اما این رشد غیرطبیعی سلول در گردن رحم اتفاق می افتد. گاهی ممکن است سلول های سرطانی به قسمت های دیگر بدن سرایت کند و بصورت مهاجمی پیشرونده باشد.

 در این صورت ممکن است مشکلات بزرگ دیگری را نیز برای بدن به وجود بیاورد. این سرطان جزء بیماری‌های محسوب می شود که در مراحل اولیه هیچ نشانه‌ای از خودش بروز نمی دهد، به همین دلیل ممکن است افراد متوجه بروز این سرطان نشوند و بیماری به مراحل پیشرفته برسد. توصیه می شود که بانوان به معاینه دهانه رحم خود بسیار توجه کنند.

برای پیشگیری و درمان به موقع سرطان دهانه رحم لازم است، غربالگری های لازم انجام شود. تست های مختلفی برای تشخیص بیماری های دهانه رحم وجود دارند مانند تست پاپ اسمیر و آزمایش HPV و .. اگر در نتایج این آزمایشات علائم بیماری سرطان مشخص شود، حتما باید با پزشک متخصص مشورت نمایید تا بهترین روش درمان انتخاب شود. 

 به امید آنکه تشخیص به موقع سرطان دهانه رحم و پیگیری راه های درمان آن، بهبودی و تندرستی هر چه سریع تر برای همه بیماران را حاصل شود.