× بستن منو
مشارکت در هزینه درمانی مهدا مادری ۳۳ ساله
ماموریت سازمانی موسسه

خیریه

بهنام دهش پور

برانگیختن امید به زندگی و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بدون محدودیت سن، ملیت، مذهب، جنسیت، نوع و مرحله بیماری سرطان و مشارکت در برنامه جامع ملی کنترل سرطان

بیشتربدانیم، ایمن بمانیم

موسسه خیریه بهنام دهش پور

بیماری سرطان به دلایل مختلفی می‌تواند در بدن هر یک از افراد بروز کند، مانند سرماخوردگی فقط واگیر ندارد. ولی راهکارهای پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به آن زیاد است. براین اساس به شما همراهان گرامی توصیه می‌کنیم که:

موسسه خیریه بهنام دهش پور

۱- روزانه حداقل ۳۰دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.

تحقیقات نشان داده اند که فعالیت بدنی علاوه بر حفظ وزن در پیشگیری از سرطان هم نقش دارد.فعالیت بدنی منظم احتمال سرطان هایی چون پستان و روده بزرگ را کاهش می دهد. مطلوب این است که هفته ای ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید یا ۷۵ دقیقه ورزش متوسط انجام دهید. اگر بخواهیم ساده بگوییم بهتر است روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید به طوری که ضربان قلب شما بالا برود و در کنار آن تمرین هایی برای تقویت عضلات داشته باشید.

اگر نمی توانید به اندازه مطلوب ورزش کنید، مطمئن باشید که حتی چند دقیقه ورزش کردن بهتر از ورزش نکردن است. از نشستن طولانی مدت از جمله برای تماشای تلویزیون بپرهیزید.

موسسه خیریه بهنام دهش پور

۲-لازم است هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید.

اکثر مردم به ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. مشکل خواب رفتن، بیدار شدن از خواب در طول شب و یا برخی داروها می تواند الگوهای خواب شما را مختل کند. اثرات محرومیت طولانی مدت خواب می تواند موجب احساس سستی دائمی، تحریک پذیر و خلق بد شود. نداشتن خواب کافی می تواند حتی خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان پستان را افزایش دهد و می تواند منجر به مرگ زودرس شود.

موسسه خیریه بهنام دهش پور

۳-نقش تغذیه و شیوه زندگی سالم در پیشگیری و حتی درمان عوارض سرطان تایید شده است.

– از غذاهای کم چرب و تا حد امکان فاقد چربیهای حیوانی استفاده کنید.

– روزانه ۵ وعده از سبزی ها و میوه ها استفاده کنید.

– از روشهای صحیح پخت مانند کبابی، بخارپز، آبپز و پخت ملایم در حرارت کم استفاده کنید. غذاهای نیم سوخته و سوخته(کباب، جوجه کباب، ته دیگ، سیب زمینی و پیاز داغ سوخته) را مصرف نکنید.

– از مصرف انواع گوشتهای دودی شده، نمک سودشده یا فرآوری شده با مواد شیمیایی و نگهدارنده مانند سوسیس و کالباس و کنسرو بپرهیزید.

 – مصرف قند و شکر تصفیه شده را کاهش دهید.

– مصرف نمک را محدود کنید و برای طعمدار کردن غذا از ادویه و چاشنی گیاهی استفاده کنید.

– از مصرف مشروبات الکلی پرهیز نمایید. هر چه میزان مصرف الکل بیشتر و طول دوره آن طولانی تر باشد، احتمال سرطان افزایش می یابد

۴. همیشه ورزش کنید. با انجام هدفمند ورزش به طور مستمر و توجه به شعار« اول مراقب خودت باش»، اول به سلامتی جسمی و روحی خودمان کمک می‌کنیم بعد اطرافیان.

منبع:

  • غذا، تغذیه و سرطان تالیف: دکتر سید حسین داودی و دکتر محمد اسمعیل اکبری
  • اصول ده گانه در پیشگیری از سرطان،انتشارات وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

مطالب مرتبط





انتشارات خیریه

شماره حساب های خیریه

پرداخت آنلاین

پرداخت با کارت های شتاب

کمک نقدی: بانک ملت

6104-3379-0428-9491

تابلو تسلیت: بانک ملی

6037-9911-9952-7445

حامیان-بانک سامان

6219-8610-0893-5396

حمایت با تلفن همراه

# 18*7*733*

موضوع منتخب خیریه

اپلیکیشن بهنام

حمایت از بیماران خیریه

ارزش مشارکت شما خیرین و نیکوکاران به میزان مبلغ کمک نیست
هر شنبه یک هدف درج خواهد شد


یک هدف جدید موجود است

درخواست

موسسه های همکار خیریه

موسسات همکار

حامی رسانه ای خیریه

حامیان رسانه ای
ecco
ecco
ecco
ecco
ecco
خیریه
logo-samandehi
ecco
  • تهران، میدان تجریش، بیمارستان شهدای تجریش، ساختمان شماره شش (بخش آنکولوژی رادیوتراپی)، طبقه دوم، موسسه خیریه بهنام دهش پور
  • تلفن : 91009900
  • فاکس : 22702040
  • تهران، خیابان شهید لواسانی (فرمانیه غربی)، خیابان شهید جباریان (فروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک 13- موسسه خیریه بهنام دهش پور
  • تلفن : 75409 | 22208797
  • تلفن : 91009900
  • فاکس : 22208797

نیکوکار گرامی شما می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق شماره تماس ۰۹۲۱۹۵۶۵۹۷۹ با ما مطرح کنید.

Email : info[AT]behnamcharity.org.ir