سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

خاک دَر پیرمغان

خاک دَر پیرمغان :

به گزارش روابط عمومی خیریه بهنام دهش‌پور؛ نمایشگاه «خاک دَر پیر مغان» با نمایش تصاویر اختصاصی از بارگاه و حرم حضرت علی(ع) در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و با حضور تیم اطلاع رسانی موسسه به مناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین در خانه عکاسان جوان افتتاح شد.خاک دَر پیرمغان

در این نمایشگاه عکس‎هایی از چهار عکاس به نمایش گذاشته شد که در شرایط خاصی از بارگاه امیرالمومنین(ع) ثبت شده است. امیرعلی جوادیان یکی از این هنرمندان است که عکس‎های زیبا و پرتعدادی را از حرم حضرت علی(ع) ثبت کرده است و قصد دارد آنها را به شکل یک کتاب نیز منتشر کند. کمال‌الدین شاهرخ یکی دیگر از عکاسان این نمایشگاه است، سومین نفر نیز دکتر رسول اولیا‌زاده عکاس و مدرس عکاسی است که در چند سفری که به نجف داشت توانست اجازه ورود دوربین به حرم را دریافت کرده و از این مکان عکاسی کند. در نهایت حمزه اولیازاده پسر اونیز چهارمین عکاس این نمایشگاه است.

خاک دَر پیرمغان

در این نمایشگاه علاوه برامکان بازدید از  24 عکس رنگی که همه آنها متعلق به حرم حضرت علی‎بن ابی‌طالب(ع) هستند و با نگاهی زیبا و از زوایای مختلف عکاسی شده‎اند امکان آشنایی با موسسه خیریه بهنام دهش‌پور نیز فراهم شد و اطلاعات مفیدی در مورد سبک زندگی سالم و پیشگیری از سرطان نیز در اختیاربازدید کنندگان قرار گرفت.

خاک دَر پیرمغان

دکتر اولیا زاده یکی از هنرمندان این نمایشگاه، درباره عکاسی از فضاهای مذهبی نیز می‌گوید: برای عکاسی از یک مکان مقدس روش‎های مختلفی وجود دارد، بعضی نگاهی صرفا توریستی دارند، بعضی عکاسی معماری را ترجیح داده و از گنبد و مناره و زیبایی‌های معماری بنا عکاسی می‏‌کنند. گروه دیگری از عکاسان به سراغ عکاسی مستند اجتماعی رفته و از زائران و لحظات عبادت آنها یا حضورشان در چنین فضاهایی عکاسی می‌کنند. بعضی حتی به مسایل میراث فرهنگی در عکس خود می‏‌پردازند و می‌کوشند حرف جدید داشته باشند. برای خود من موضوع کمی متفاوت است، من زاویه‎های کمتر دیده شده را ترجیح می‎دهم و حتی بعضی عکس‌هایم فضایی امپرسیونیستی پیدا کرده است.

نمایشگاه «خاک دَر پیر مغان» از 2 تا 8 اردیبهشت ماه در گالری خانه عکاسان جوان واقع در خیابان ولیعصر، خیابان یوسف آباد، خیابان چهارم، پلاک 3، طبقه دوم، واحد 3 میزبان علاقمندان است.

دیدگاهتان را بنویسید