سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

خدمات حمایتی موسسه خیریه بهنام دهش پور

در نقاهتگاه چه می گذرد؟

موسسه خیریه بهنام دهش پور در راستای فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و هنری خود، در تلاش است تا نوع نگاه و نگرش افراد جامعه و باورهای غلط در مورد بیماری سرطان را تغییر دهد؛ اینکه این بیماری نیز مانند سایر بیماری‌ها قابل درمان است و با پیشگیری و تشخیص به موقع می‌توان دوره درمان این بیماری را کوتاه‌تر و آسان‌تر طی کرد .

واحد آموزش موسسه در قسمت خدمات حمایتی به صورت هفتگی جلساتی را تحت عنوان «نشست با بهبود یافتگان» در واحد نقاهتگاه موسسه برگزار می‌کند. در این جلسه هریک از بهبودیافتگان با شرح بیماری و تجربیات خود، امید به سلامتی و شادی را به همدردانشان نوید می‌دهند. این نشستها با حضور کارشناسان روانشناسی، جمعی از بهبودیافتگان، بیماران و همراهان آن‌ها در محیطی کاملا صمیمی و دوستانه و با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات و همدلی، جلوگیری از باور های غلط و ایجاد نگرش مثبت در بیماران برای طی کردن راحت‌تر مسیر درمان تشکیل می‌شود. برنامه گروه‌درمانی نیز با استفاده از تکنیک‌های روانشناسی و با حضور روانشناسان داوطلب یک روز در هفته در نقاهتگاه برگزار می‌شود تا در محیطی دوستانه و صمیمی بیماران پرسش‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کنند و از راهنمایی‌های روانشناسان بهره‌مند شوند.
خدمات حمایتی موسسه خیریه بهنام دهش پور

از دیگر فعالیت‌های گروه داوطلبان بهبودیافته برگزاری کلاس‌های آشپزی، آوادرمانی،کتابخوانی برای بیماران و گل‌کاری و … است که دو روز در هفته انجام می‌شود.گروه «پرسه» نیز که با جمعی از داوطلبان بهبود یافته همکاری می‌کنند، دو تا سه بار در ماه به نقاهتگاه می‌آیند تا با برنامه‌های سرگرمی مثل پانتومیم و بازی‌های دسته‌جمعی ساعاتی شاد را برای بیماران و همراهان آن‌ها رقم بزنند.

خدمات حمایتی موسسه خیریه بهنام دهش پور

به منظور ارتقا دانش داوطلبان روانشناس و داوطلبان بهبودیافته جلسات آموزشی- توجیهی با حضور و راهبری پزشکان متخصص و روانشناسان داوطلب در محل نقاهتگاه موسسه خیریه بهنام دهش‌پور و یا سالن آمفی‌تئاتر موسسه برگزار می‌شود تا جلسات حمایتی روحی و روانی برای بیماران با دقت هرچه بیشتر و موثرتر درچارچوب استانداردهای علمی برگزار شود. اولین جلسه در تاریخ ۲ خردادماه با حضور دکتر ندا یارایی(روانشناس سلامت) در نقاهتگاه برگزار شد و مباحث آموزشی به داوطلبان روانشناس و بهبودیافته ارائه شد.
خدمات حمایتی موسسه خیریه بهنام دهش پور
خدمات حمایتی در بیمارستان
در ورودی بخش آنکولوژی-رادیوتراپی کانتر اطلاع رسانی موسسه برپا شده است و هر روز دو نفر از داوطلبان روانشناس یا بهبودیافته مستقر هستند تا پاسخگوی سوالات مراجعه‌کنندگان این بخش باشند. ارجاع مراجعه‌کنندگان به بخش‌های مربوط، نام‌نویسی برای مشاوره‌فردی،گروهی،کارگاه‌های آموزشی و همچنین مشاوره فوری به بیماران یا همراهان بیمارکه نیاز به ایجاد آرامش دارند از دیگر خدماتی است که توسط این داوطلبان انجام می‌شود.
موسسه خیریه بهنام دهش‌پور با همراهی و همیاری اعضای خانواده بزرگ خود همواره در تلاش است تا بیماران و خانواده آنها را از خدمات درمانی و حمایتی هرچه موثرتر بهره‌مند سازد. شما عزیزان می‌توانید در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نیاز به راهنمایی در ارتباط با خدمات حمایتی با شماره ۳-۲۲۷۱۸۰۸۲ داخلی ۱۰۵، ۱۰۸ و ۱۱۲ در طول ساعات اداری (۸ الی ۱۵) تماس حاصل نمایید.

 خدمات حمایتی موسسه خیریه بهنام دهش پور

دیدگاهتان را بنویسید