سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

روز جهانی کار داوطلبانه بنگاه های اقتصادی

یک روز کار، هدیه به جامعه

قطره را بشوييم، دريا را در نوسان آييم. سهراب سپهري

فعالیت داوطلبانه یا Volunteering فعالیتی است بشردوستانه‌ که برای ترویج خوبی یا بهبود کیفیت زندگی انسانها از قدیم تا امروز و فردا انجام می شود. چند سالی است که روز ششم مِی مصادف با ١۶ اردیبهشت به نام Give & Gain day یا روز کار داوطلبانه بنگاه های اقتصادی شناخته و معرفی می شود.

در این روز کارکنان موسسات و سازمانهای خصوصی و عمومی یک روزِ کاری خود را به فعالیت داوطلبانه در محل کار، با هدف همکاری با موسسات و سازمانهای مختلف اجتماعی اختصاص می دهند. مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها امروزه موضوعی است که می‌تواند موجب پیوند بین موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد و سازمانهای انتفاعی باشد. کار داوطلبانه برای بسیاری از کشورهای جهان از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که فعالیت‌های اجتماعی و داوطلبانه، بخشی از مسئولیت شهروندی و اجتماعی مردم نسبت به جامعه است. کارکنان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی در روز کار داوطلبانه بنگاه های اقتصادی، با اختصاص یک روز از زمان و امکانات خود به کار اقدامات اجتماعی و داوطلبانه سعی در تقویت پیوندهای اجتماعی بین کارکنان و جامعه و ترویج مفاهیمی همچون مسئولیت پذیری اجتماعی، مشارکت، همکاری و همیاری دارند و در این شرایط کارکنان نیز بهتر با مفهوم کار داوطلبانه آشنا می‌شوند.

کارکنان می‌توانند به شکل فردی یا گروهی در برنامه‌های داوطلبانه سازمان‌های مردم‌نهاد شرکت کنند و با مشارکت خود به این سازمان‌ها یاری رسانند. در همین راستا موسسه خیریه بهنام دهش‌پور از سازمان‌هایی که تمایل به مشارکت در این زمینه دارند درخواست می‌کند با شماره تلفن ۷۵۴۰۹ داخلی ۲۴۵ تا ۲۴۷ واحد روابط عمومی طی ساعت اداری ( ۸-۱۶) تماس حاصل فرمایند.

امید است با تلاش و همکاری بیشتر با هم بتوانیم در راستای ترویج کار داوطلبانه با اطلاع رسانی و آگاه سازی بیشتر جامعه ای سالم داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید