سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

پرسش و پاسخ ها از who برای مقابله با کرونا(۲)

۴- آيا ويروس مي تواند از طريق هوا منتشر شود؟
پژوهش هايي كه تاكنون انجام شده اند، بيشتر نمايانگر انتشار ويروس از طريق قطرات ريز تنفسي است تا انتشار از طريق هوا

۵- آيا COVID-19 ممكن است از فردي كه هيچ علامتي ندارد گرفته شود؟
راه اصلي انتقال بيماري قطرات تنفسي بيرون جهيده از دهان و بيني فردي است كه سرفه مي كند. خطر ابتلا از فردي كه هيچ علامتي ندارد بسيار پايين است. با اين وجود، تعداد زيادي از اين بيماران به خصوص در مراحل نخستين بيماري، علائم ملايمي تجربه مي كنند. بنابراين اين امكان وجود دارد كه انسان بيماري را از فردي بگيرد كه به عنوان نمونه فقط سرفه اي ملايم دارد اما احساس بدحالي نمي كند. سازمان بهداشت جهاني هم اكنون مشغول بررسي دوره واگيري بيماري است و يافته هاي جديد را دراختيار همگان خواهد گذاشت.

۶ -چگونه میتوانم از خودم محافظت کنم و جلوي انتشار ویروس را بگیرم؟
اقدامات محافظتی همگانی:
گوش به زنگ آخرین یافته هاي همه گیري بیماري که از طریق سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت کشورخودتان یا شبکه هاي محلی بهداشت منتشر می شوند باشید. بیماري میتواند یک ناخوشی ساده باشد اما ممکن است برخی را به صورت شدید و خطرناك مبتلا کند. مراقب تندرستی خود باشید و با انجام موارد زیر از دیگران هم محافظت کنید: – مرتبا وبه روش صحیح دستهاي خودرا با ژلها یا محلولهاي که حاوي الکل تمیز کنید ویا باآب و صابون بشویید
– دست کم فاصله ي یک متري میان خود وفردي که سرفه یاعطسه میکند حفظ کنید.
– ازلمس چشمها، بینی ودهان خود بپرهیزید.
– اطمینان حاصل کنید که خودتان و اطرافیانتان بهداشت تنفسی درست را رعایت میکنید. به عبارت دیگر هنگام سرفه یاعطسه دهان وبینی را با گودي آرنج خود یا با دستمال بپوشانید.
– اگراحساس ناخوشی میکنید در خانه بمانید. اگرتب، سرفهوتنگی نفس دارید به پزشک مراجعه کنید وپیش از آن تماس تلفنی برقرار کنید و از راهنماییهایی که میشنوید پیروي کنید. – پیگیر آخرین تحولات درباره COVID 19-باشید. راهکارهایی که پزشکتان یا مقامات کشوري یا محلی براي مراقبت از خودواطرافیانتان میگویند را پیروي کنید.
منبع: سایت سازمان جهانی بهداشت( www.who.int)

دیدگاهتان را بنویسید