سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

نگاه هنرمندانه به نگارخانه بهنام دهش‌پور


چهارمین حراج سالانه نگارخانه بهنام دهش‌پور
کنار اسم ساده این بزرگواران چیز دیگری نمی‌چینم، نه استاد نه هنرمند، نه دوست؛ در نگارخانه بهنام دهش‌پور همه احرام بسته و یکی شده‌اند، کسی، کسی نیست و انسان در فضای هنر، این تجلی‌گاه خالق قدم می‌زند.
چهارمین حراج سالانه نگارخانه در حال برگزاری است و به همین بهانه در نخستین روزهای این مراسم هیجان‌انگیز و زیبا، با جمعی از صاحبان آثار و هنرمندان هم‌کلام شدیم.
نگارخانه محل احیای هنر و هنرمند شده است
محمد هادی فدوی نقاش، طراح صحنه، طراح لباس فیلم و سریال، نخستین هنرمندی است که پاسخگوی سوالات ما می‌شود، چه می‌توان در این فرصت کوتاه از او پرسید، جز درخواست معرفی آثار و نگاهش به این مراسم، می‌گوید: من عناصر ایرانی را با عناصر مدرن ترکیب می‌کنم، سعی می‌کنم خودم باشم و آثارم نیز از دلم بر می‌آید، چندین سال است که موسسه خیریه بهنام دهش‌پور را می‌شناسم و شک ندارم که در این مسیر روشن و مبارک، هم به همنوعان کمک می‌شود و هم خیرین و داوطلبان و هنرمندان سود معنوی دارند. به عقیده من در ایران سهم مشارکت مردم در کارهای خیر بسیار زیاد است و این جای خوشحالی دارد.
فدوی درباره جهان بدون ترس از سرطان می‌گوید: این البته فقط یک شعار نیست، اما شعار زیبا هم مهم است و از این جهت به این موسسه همیشه پیشرو، تبریک می‌گویم، در عمل هم اتفاقات خوبی رخ داده و در عرصه پیشگیری شاهد تلاش موسسه هستم.
بهنام را در همه تابلوها تماشا می‌کنم
هم صحبت رامش حسینی لاهیجی، عکاس طبیعت مطرح کشور عزیزمان می‌شوم و از این که این هنرمند جوان، داوطلب قدیمی و با سابقه موسسه خیریه بهنام دهش‌پور نیز هست، حس غرور دارم، از او درباره آثارش می‌پرسم و می‌گوید: در این حراج که به صورت ۱۰۰ درصد خیریه تقدیم موسسه کرده‌ام، ۳ اثر دارم، خیلی گشتم تا بهترین آثارم را هدیه بدهم، یک اثر آنالوگ و ۲ اثر دیجیتال دارم و عکس معروف «اسب» جایزه نقره کمال الملک را به خود اختصاص داده و در جشنواره جهانی خیام برنده شده است. امیدوارم از این طریق در کنار کار داوطلبانه‌ای که انجام می‌دهم، قدمی در بضاعت خود برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان برداشته باشم.
نگارخانه بهنام، برای هنرمندان جای دیگری است
لاهیجی در پاسخ به این سوال که آیا در گالری بهنام نقطه ضعفی مشاهده می‌کنی گفت: البته هیچ فضای هنری کامل و ایده‌آل نیست و می‌شود همیشه به سمت بهتر شدن حرکت کرد، اما اینجا را همه ما دوست داریم، حسابش از سایر گالری‌ها و نگارخانه‌ها جداست، ممکن است گالری‌های باشکوه و بزرگی در سطح شهر باشد اما نگارخانه بهنام، برای هنرمندان جای دیگری است. مدیریت خانم امدادی و شفافیت بالای این گالری در امور مالی و معاملات و آثار هنرمندان باعث شده همه رضایت کامل داشته باشند. تحویل به موقع آثار به خریداران یا هنرمندان نیز بسیار مهم است که در همه جا دیده نمی‌شود اما در این مرکز هنری، در بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد.
از رامش حسینی لاهیجی می‌پرسم: چند بار تاکنون بهنام را دیده ای؟ و او که به سرعت متوجه سوال من شده می‌گوید: شمارش آن از دستم بیرون است، گفتم که من داوطلب موسسه هستم و این یعنی هر روز و بارها و بارها بهنام عزیز را مشاهده می‌کنم، در لبخند یک کودک بیمار، وقتی آرزویش برآورده می‌شود، در همه تابلوهای نگارخانه می‌شود بهنام را تماشا کرد. بهنام و مکتب فکری موسسه خیریه دهش‌پور یعنی زیبایی و زیبایی و زیبایی.
نمره نگارخانه بهنام بیست است
پروانه رزاقی، صاحب اثر در نگارخانه بهنام، دیگر هنرمندی است که همکلام ما می‌شود، او درباره تلاش خود در این عرصه می‌گوید: نزدیک به ۱۵ سال است که به صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کنم، حداقل ۸ نمایشگاه انفرادی داشته‌ام و عضو پیوسته انجمن نقاشان ایران هستم. در چندین و چند نمایشگاه بین‌المللی نیز حضور داشته‌ام و در پرتغال، رم، اکسپو چین و مسکو نیز جوایزی دریافت کرده‌ام، موسسه خیریه بهنام دهش‌پور در اقدامی بسیار خاص و امیدوار کننده این نگارخانه را تاسیس کرد و باید بگویم که نمره نگارخانه بهنام، بیست است.
وی ادامه داد: خوشحالم که با این موسسه ارتباط دارم و دوست دارم هر کاری که از دستم بر می‌آید برای بیماران مبتلا به سرطان انجام بدهم. این یک فرصت خوب است که موسسه بهنام دهش‌پور در اختیار ما قرار داده است.
حجت امانی نقاش زبده و شهیر کشورمان نیز در این خصوص گفت: با ۲ اثر برگرفته از جنبه‌های قشقایی برای حمایت از این کار خیرخواهانه در این نگارخانه حضور دارم، در این مراسم، هر دو طرف سود می‌کنند، هم هنرمند و هم موسسه و البته سود موسسه در این است که خدمات بیشتر و بهتری به مددجویان خود ارایه دهد.
وی در پایان سخنان خود گفت: همه خوشه چین خرمن اویند، ما حضور در چنین مکانی را مغتنم می‌شماریم و امیدواریم قدمی برای کاهش درد بیماران برداشته باشیم.
عبدی اسبقی، عضو پیوسته انجمن نقاشان ایران و عضو افتخاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر نیز در جمع خبرنگاران و مشتاقان آثار خود گفت: جمع آوری و دعوت اینهمه خیر و خریدار حرفه‌ای کار بسیار سختی است و به مقامات نگارخانه بهنام دهش پور به این دلیل تبریک می‌گویم، این واقعاً یک کار خاص و پیچیده است.
وی ادامه داد: البته فضا کم است و خوب مشخص است که این یک طبقه از یک آپارتمان بوده و از ابتدا برای یک نگارخانه در نظر گرفته نشده و به هر حال گرمای هوا حضار را آزار می‌دهد، اما به عقیده من در بضاعت موسسه، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند. به عقیده من در ایجاد ارتباط موسسات خیریه با فضای هنر و هنرمندان نباید افراط صورت بگیرد، هر اثری خریده نشود و با هر کسی به نام هنرمند ارتباط برقرار نشود. گالری‌ها زیاد شده و به هر حال کیفیت کارها کمی پایین آمده است اما در نگارخانه بهنام این اتفاق رخ نداده و خوشبختانه هر بار شاهد آثار هنرمندان خوب کشور هستیم.
سونیتا رحمانی دیگر هنرمند کشورمان درباره آثار خود گفت: حرف را به جای کلمه جدی گرفتم و سه حرف از آثار خود را به این حراجی هدیه داده‌ام، شما شاهد ۳ چهره در این سه حرف هستید و در این اثر خود تلاش کردم به حرف‌ها اعتبار و هویت بدهم. همکاری خوب گالری‌ها با هنرمندان بسیار مفید و مهم است. شفافیت، برگ برنده نگارخانه بهنام دهش‌پور است.
بابک سرانی(داوطلب)

دیدگاهتان را بنویسید