سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

ویدئو تشخیص زودهنگام سرطان سینه(پستان) به زبان ترکی

سلام ، آیا میدانستید که میشه جلو سرطان سینه را گرفت و پیشگیری کرد ؟

یکسری روش هست که به کمک آنها میتوانید از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری کنید که مبتلا نشوید و خیلی وقتتان را نمیگیرد و پانزده الی بیست دقیقه است .

بهترین زمان برای این معاینات دو تا سه روز بعد از پریود است چون سینه ها در این زمان کمترین حساسیت و سنگینی را دارند .

این معاینات را انجام دهید که انشاالله مشکلی نداشته باشید در صورتی که مشکلی بود حتما به پزشک مراجعه کنید که جلوی سرطان سینه را بگیرید .

چندتا روش هست برای خودآزمایی که من یکی یکی بهتون میگم که اگر اینها را انجام دهید میتوانید از سرطان سینه پیشگیری کنید .

اولین روش این است که جلوی آینه بایستید  دست هایتان را محکم به کمرتان فشار دهید  شانه هایتان را به جلو بیاورید و به رنگ ، سایز ، شکل و حجم سینه ها دقت کنید که فرقی نداشته باشند .

اگر تفاوتی داشتند حتما به پزشک مراجعه کنید تا اگر نیاز بود درمان را شروع کنید .

همانتور که جلوی آینه اسیتاده اید دستهایتان را بالا ببرید و مواردی که بهتون گفتم حجم ، رنگ ، و سایز را برسی کنید تا اگر مشکلی بود به پزشک مراجعه کنید و پیگیری کنید .

 در همان حالت ایندفعه سر سینه ها را معاینه میکنیم که اگر ترشحاتی مانند خون ، زردرنگ یا مایع آبکی بود حتما به پزشک مراجعه کنید .

روش دیگری که میتوانید خودآزمایی انجام دهید و خودتان سینه هایتان را معاینه کنید این است که به پشت بخوابید و دست راست را زیر سرتان بگزارید و با دست چپ سینه راست را معاینه کنید و بالعکس .

برای اینکه این معاینه را انجام دهید از سر انگشتانتان میتوانید استفاده کنید که با سه حالت فشار این معاینه را روی سینه های خود انجام دهید که ببینید مشکلی هست یا خیر .

اولین فشار بصورت ملایم فقط بافت بیرونی را لمس میکنیم ، ولی فشار دوم کمی محکمتر است که بافت درونی را حس کنیم و فشار سوم بیشتر است تا بتوانید حتی بافت قفسه سینه را نیز حس کنید و لمس کنید .

اگر بخواهیم که دقیق تر این معاینه را انجام دهیم ، از بالا به پایین زیر بغل ، قفسه سینه ، خود سینه ها ، دنده ها و کاملا این قسمت را معاینه میکنیم و برسی میکنیم که مشکلی نباشه و اگر احیانا مشکلی بود حتما به پزشک مراجعه میکنیم .

آخرین و بهترین راهی که این خودآزمایی را میتوانیم انجام دهیم زیر آب و در حمام است ، چون در حمام شما میتوانید بافت ها را راحت تر احساس کنید و اگر باز به مورد مشکوکی برخورد کردید و چیزی حس کردید حتما به پزشک مراجعه کنید .

 و اینو میتونم به شما بگم که هر چقدر از خودتان مراقبت کنید به همان اندازه سالم زندگی خواهید کرد  

دیدگاهتان را بنویسید