سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

براکی‌تراپی (رادیوتراپی داخلی)

براکی تراپی
براکی‌تراپی یک نوع درمان با اشعه است که برای درمان سرطان به کار می‌رود در این نوع درمان از پرتوهای یونیزان برای کشتن سلول‌های سرطانی و کوچک کردن تومور استفاده می‌شود.
برخلاف درمان با تابش خارجی که در آن از منبع اشعه ایکس پرانرژی که بیرون از بدن بیمار قرار می‌گیرد.

براکی‌تراپی مستلزم قرار گرفتن مواد پرتوزا مستقیماً داخل تومور یا در مجاور آن می‌باشد که به منظور تابش بیشتر اشعه برای درمان نواحی کوچکتر تومور در زمان کمتر در مقایسه با نوع درمان خارجی توسط پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. براکی‌تراپی برای درمان سرطان‌های به شرح ذیل کاربرد دارد:
رحم، واژن، رکتوم، چشم، پستان، پروستات، پوست، سر و گردن و غیره
براکی تراپی به صورت موقت و دائمی به کار می‌رود. براکی تراپی موقت مواد رادیواکتیو داخل یا نزدیک تومور به مقدار و زمان مشخص کار گذاشته و برداشته می‌شوند .
براکی‌تراپی موقت با دوز ریت بالا  (HDR) معمولاً بر روی بیماران سرپائی انجام می‌شود. در این روش در مدت کوتاهی با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور یک دوز مخصوص از اشعه به بیمار داده می‌شود این نوع درمان ممکن است در چند مرحله انجام ‌شود . در این روش درمان با قرار دادن اپایکاتورهای مخصوص در بدن بیمار موادرادیواکتیو به‌طور کنترل از راه دور وارد اپلیکاتورها می‌شود و بعد از درمان، اپلیکاتورها از بدن بیمار خارج می‌شود .
براکی‌تراپی دائمی که به‌صورت کاشت دانه‌های رادیواکتیو با طول عمر پایین در بدن کاشته می‌شود که معمولاً اندازه دانه برنج می‌باشد که بطور دائمی در محل یا نزدیکی تومور کاشته می‌شود.
که پس از چند هفته یا چند ماه سطح رادیواکتیو آنها کاهش یافته و به حد ناچیزی می‌رود و دانه‌ها بدون هیچگونه عوارض در بدن باقی می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید