سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

داروی پیشگیری از سرطان پستان

داروی پیشگیری از سرطان پستان

دارویی برای پیشگیری از سرطان پستان در زنان حامل ژن معیوب

محققان استرالیایی دریافتند که کاربرد یک داروی پوکی استخوان احتمالا می تواند از شکل گیری و یا رشد تومور در زنانی که با خطر بالای ابتلا به سرطان مواجه هستند، جلوگیری کند.

بسیاری از زنان حامل جهش ژنتیکی BRCA1، به دلیل بالا بودن خطر ابتلا به سرطان پستان در این زنان، به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان زیر بار عمل جراحی برای تخلیه پستان ها می روند، اما تازه ترین دستاورد تحقیقاتی، این امید را ایجاد کرده است که استفاده از داروی دنوسوماب denosumab ، راه حلی جایگزین برای این زنان باشد.

پژوهشگران استرالیایی پس از بررسی نمونه های اهدایی بافت پستان زنان حامل ژن معیوبBRCA1، موفق به کشف سلول هایی در زنان به ظاهر سالم شدند که با خطر زیاد ابتلا به سرطان روبرو هستند. آنها سپس از دنوسوماب که برای درمان سرطان استخوان و پوکی استخوان طراحی شده است، برای متوقف کردن رشد این سلول ها استفاده کردند.

محققان موسسه تحقیقات پزشکی در ملبورن در گزارشی درباره نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شد، در مورد پتانسیل این دارو صحبت کردند.

آنها اعلام کردند: این کشف بر اساس حدود 10 سال تحقیق در زمینه سلول های بنیادی در پستان بوده است.
از سوی دیگر، اکنون آزمایش بالینی این دارو روی بیماران -به جای بافت پستان- در حال انجام است.
با این همه، محققان تاکید دارند که هنوز باید بررسی های بیشتری در زمینه تأثیرات مشابه مصرف داروی یاد شده در زنان مبتلا به سرطان پستان صورت بگیرد

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید