سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

راهکاری ساده برای پیشگیری از سرطان پستان

برخی از افراد تصور می‌کنند که باید ورزش بسیار زیاد و بسیار شدید انجام دهند تا تاثیرگذار باشد. با این وجود مطالعات اخیر نشان داده است که حتی یک ساعت پیاده‌روی آرام در هفته‌ می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پستان را به میزان زیادی کاهش دهد.

هزاران  زن هر ساله به بیماری سرطان پستان مبتلا می‌شوند و یک چهارم این افراد بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. احتمال سرطان پستان افرادی که پیشینه خانوادگی دارند و یا ‌اضافه وزن دارند بیشتر است. یائسگی و کشیدن سیگار نیز احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.
مطالعات انجام شده از دانشگاه ناگویا ژاپن نشان داده است که پیاده روی آرام تا ۵۵ درصد احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: ما پیشنهاد می‌دهیم که افراد در طول هفته‌ حداقل یک ساعت پیاده روی کنند. در کنار این میزان پیاده‌روی بهتر است برنامه ورزشی هفتگی نیز داشته باشند. افرادی که ‌اضافه وزن دارند باید بیشتر این توصیه را جدی بگیرند، زیرا بافت‌های چربی ‌اضافه در بدن این افراد باعث می‌شود که هورمون‌های بیشتری تولید کنند زیاد شدن هورمون‌هایی همچون استروژن و انسولین احتمال ابتلا به بعضی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید