سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

روز روانشناس و مشاور

۹ اردیبهشت روز روانشناس و مشاور است.این روز را به تمام همکاران عزیز روانشناس که داوطلبانه در مسیر حفظ و بهبود سلامت روان بیماران تحت پوشش موسسه خیریه بهنام دهش پور همراه و یاور ما هستند تبریک می گوییم.

ترانه خداویردی دانشجوی دکتری روانشناسی است و حدود سه سال است که در دانشگاه علامه طباطیایی تدریس می کند. تمرکز کار حرفه ای او در روان شناسی بر موضوع “بخشودن” هست، اینکه افراد پس از آسیب یا آسیب هایی که در زندگی تجربه کردند چطور می توانند شخص خاطی رو ببخشند و آیا اصلا لزومی دارد این کار رو انجام بدهند یا خیر.

ترانه خداویردی نزدیک به دو سال است که با همراه سرا(نقاهتگاه) و بیماران مبتلا به سرطان داوطلبانه و در قالب جلسات هفتگی همکاری دارد. تمرکز کار حرفه ای ایشان در روان شناسی بر موضوع “بخشودن” هست.به گفته او پژوهش های علمی نشان داده نبخشودن در بیماری های صعب العلاج مثل سرطان می تواند پاسخ فرد به درمان را به تاخیر بیاندازد و ۶۱ در صد بیماران مبتلا به سرطان با مشکل مربوط به بخشش رو به رو هستند.این روانشناس اضافه می کند: در جلسات هفتگی با بیماران تلاش می کنیم با استفاده از ابزارهای مختلف و تحت عناوین مختلف به افراد کمک کنیم با مجهز شدن به مهارت های مهم و ارتقای وضعیت روانی شان بتوانند به مرور آسیب های گذشته شان را ببخشند و از آنها عبور کنند. به باور او این جلسات هفتگی در کنار آموزش هایی که برای شخص بیماران و همراهانشون دارد فضای مناسبی را فراهم می کند که بیماران تجربه های خودشان را با هم به اشتراک بگذارند و این فرایند ارزشمندی است.

دیدگاهتان را بنویسید