سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

ششمین نشست خیریه‌های فعال در حوزه سرطان

ششمین نشست خیریه‌های فعال در حوزه سرطان روز سه‌شنبه ۱۰ مردادماه ۱۳۹۶ در سالن جلسات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. در این نشست که محور آن تعریف ماهیت شبکه ملی سرطان و ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره بود، دکتر سید محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دکتر ذوالفقار تقویان، نماینده رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر محمد نصیری مدیر کل خیرین و خیریه‌های کشور وزارت بهداشت، دکتر مصطفی جمالی مدیر کل سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت بهداشت، دکتر علی قنبری مطلق، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، مسعود مصلحی، نماینده سازمان امور مالیاتی کشور ومدیران ونمایندگان خیریه‌های فعال در حوزه سرطان از سراسر کشور حضور داشتند.

نشست با تلاوت قرآن و سرود ملی آغاز شد. در ابتدا دکتر آراسب احمدیان گزارشی از روند شکل‌گیری شبکه و معرفی اعضای هیئت مدیره شبکه ارائه داد. رئیس هییت مدیره شبکه با طرح سوالاتی که می‌تواند راهبردهای شبکه را مشخص کند صحبت خود را ادامه داد و افزود: ما در این مدت زیرساختهای شبکه را آماده‌سازی کردیم و تصمیم داریم مدیر اجرایی مناسبی که بر اساس Rfp  (پروپوزال) تهیه شده انتخاب کنیم تا بتواند برنامه اجرایی و تامین منابع شبکه را انجام دهد. این شبکه به همه ما اجازه می‌دهد تا بتوانیم در فضای فرصت‌های کلی و تعامل با وزارت بهداشت حضور داشته باشیم. همه ما در یک جو زندگی می‌کنیم، انتظاراتمان را باید منطقی کنیم و با قبول این مسئولیت همه تلاشمان را می‌کنیم تا این جریان درست پیش برود.
ششمین نشست خیریه‌های فعال در حوزه سرطان
در ادامه نشست دکتر محمد نصیری ضمن اظهار خرسندی از برنامه که توسط شبکه ملی در حال برگزاری است، درباره نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و قدرت این شبکه گفتگو و بیان کرد: امروز، حضور و مشارکت شبکه می‌تواند نقش به‌سزایی در تصمیم‌سازی ما در وزارتخانه داشته باشد. ما می‌توانیم از این شبکه در فراگیری برنامه‌ها بهره ببریم و تقویت این شبکه منوط به همکاری و خرد جمعی همه موسسات است.
مدیر کل خیرین و خیریه‌های کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دومین نکته جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای موسسات است و در مورد اطلاع‌رسانی، شبکه محور همه ما خواهد بود. سومین مبحث فعالیت‌های بین المللی است که این یکی از کارکردهای شبکه خواهد بود و باعث ارتقا سطح خدمات می‌شود. ورود به حوزه پژوهش هم یکی از اقدامات این شبکه است و مبحث بعدی آموزش است، که در وزارت بهداشت شبکه را به عنوان برنامه‌ریز و محور این فعالیت انتخاب کردند. این نهال کاشته شده و امیدواریم به درختی تنومند تبدیل شود.
سخنران بعدی دکتر کاظم زنده دل، عضو هیئت مدیره  شبکه ملی سرطان، در مورد مشکل سرطان و وضعیت موجود و بررسی آن سخنرانی کرد. او در خصوص مراحل انجام کار در حوزه سرطان و یکپارچگی فعالیت‌ها، مواردی را عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که در نهایت این یکپارچگی می‌تواند در جهت کنترل بیماری سرطان کمک شایانی به مردم و دولت کند.
ششمین نشست خیریه‌های فعال در حوزه سرطان
در ادامه دکتر فیروزه قنات آبادی در مورد تعریف شبکه و آنچه که هست و آنچه نیست گفتگو و عنوان کرد: شبکه از یک سری روابط بین فعالان شکل می گیرد و ساختار آن بر اساس این رابطه و نقش تعریف شده برای آن تشکیل می‌شود و در قدم بعدی شکل‌دهی و تشریک مساعی و در نهایت ظرفیت سازی انجام می‌شود. شبکه یک چرخه عمر دارد و بر اساس واقعیت‌های موجود بنا می‌شود، بنابراین انتظارات ما نیز باید واقعی باشد.
در ادامه نشست ۶ مبحث مهم در خصوص مسائل دارویی و مالیاتی سازمانهای مردم‌نهاد در حوزه سرطان مطرح شد و مسئولان حاضر در جلسه پاسخگوی سوالات بودند.
ششمین نشست خیریه‌های فعال در حوزه سرطان
در پایان ششمین نشست خیریه‌های فعال در حوزه سرطان، مقرر شد دکتر تقویان، نماینده معاونت غذا و دارو و دکتر مطلق، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یکی از جلسات اعضای هیئت مدیره شرکت کنند و پیگیری مسائل دارویی و سوالات مطرح شده و ارائه راهکارها و پیشنهادات در این خصوص طی جلسه‌ای در قالب کار گروه مطرح و بررسی شوند.
ششمین نشست خیریه‌های فعال در حوزه سرطان
ششمین نشست خیریه‌های فعال در حوزه سرطان
ششمین نشست خیریه‌های فعال در حوزه سرطان

دیدگاهتان را بنویسید