سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

طرح غربالگری سرطان سینه

سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع سرطان در میان زنان است که در مراحل اوليه بيماري شانس درمان و بهبودي قطعي را افزايش مي دهد. از این رو به منظور تشخیص زود هنگام، ارتقا سطح سلامت زنان و کاهش هزینه های درمان آن، موسسه خیریه بهنام دهش پور فرآیند طرح غربالگری سرطان سینه را از فروردین ماه سال 1392 آغاز و از دی ماه با رده های سنی مختلف و فارغ از میزان تحصیلات، محل تولد، سکونت و وضعیت تاهل در جامعه آماری 500 نفره در حال اجرا می باشد. این طرح شامل تشکیل پرونده، آموزش خود آزمایی سینه، معاینات بالینی و آزمایشات تکمیلی می باشد. در صورت مشاهده موارد مشكوك و در صورت نیاز به تامين هزينه هاي درماني، موسسه خیریه بهنام دهش پور حمايت و تحت پوشش قرار دادن اين افراد را نيز در برنامه كاري خود قرار می دهد.


از مهمترین اهداف اجرای طرح غربالگری می توان:

1- دستیابی به آمار مستند در یک جامعه آماری نمونه
2- الگوسازی طرح غربالگری به سازمان ها و ادارات مختلف
3- راه اندازی مرکز تخصصی پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان سینه، به منظور ارائه کلیه خدمات از جمله معاینات توسط جراح متخصص، ماموگرافی، سونوگرافی، برگزاری کلاس های آموزشی خود آزمایی سینه، مشاوره تغذیه بهداشت و سلامت، اشاره کرد.


امید است با راه اندازی این مرکز تخصصی بتوان به زنان جامعه کمک نمود تا با تشخیص به موقع بتوانند، درمان قطعی و کم هزینه ای داشته باشند و این مرکز نیز بتواند به عنوان مرکزی نمونه و قابل الگوبرداری در سایر نقاط کشور از مرگ و میر در میان زنان و هزینه های گزاف درمانی به علت عدم دسترسی به امکانات تشخیص زود هنگام جلوگیری نماید.


میزان پذیرش خانم ها در مرکز سلامت زنان که مجهز به دستگاه های تصویر برداری پیشرفته و استاندارد به همراه کارشناسان مجرب است از تاریخ 16 دی ماه 1392 لغایت 31 اردیبهشت سال 1393، تعداد 407 نفر می باشند که علاوه بر پرسنل، داوطلبان و حامیان حقوقی موسسه، کارمندان مدارس، زنان بدسرپرست و بی سرپرست معرفی شده از سایر خیریه ها و تعداد 63 نفر از اتباع افغان نیز شرکت کرده اند که همگی مورد معاینات و آزمایشات تکمیلی قرار گرفته اند.
نتایج حاصل از طرح فوق پس از اتمام و بررسی های لازم اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید