سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

فعالیت های اخیر واحد خدمات حمایتی

جلسات حمایتی بهداشت روان برای بیماران تحت پوشش موسسه خیریه بهنام دهش‌پور و خانواده‌های آن‌ها در سال جاری نیز ادامه دارد.
این جلسات در قالب برنامه‌های ثابت و مدون در دو محل «بخش رادیوتراپی-آنکولوژی بیمارستان شهدا» و «نقاهتگاه» موسسه خیریه بهنام دهش‌پور در حال برگزاری است.
خدمات حمایتی بهداشت روان شامل کارگاه‌های آموزشی،گروه درمانی، موسيقي درماني(آوادرمانی)، هنردرماني(گلسازی و قلاب بافي)، قصه خوانی، شاهنامه خواني، جلسات مشاوره تغذیه، مشاوره فردی، گپ و گفتگو، بازي و سرگرمي و….است.
برای مطالعه گزارش کامل این خدمات به وب سایت موسسه به آدرس https://behnamcharity.org.ir/  مراجعه فرمایید و یا با شماره ۲۲۷۱۸۰۸۳ و۹۱۰۰۹۹۰۰ داخلی ۱۰۵، ۱۰۸ و ۱۲۷ طی ساعات اداری (۸ تا ۱۶) تماس حاصل نمایید.

بخش راديوتراپي و آنكولوژي:
  • کانتر اطلاع‌رسانی در ورودی بخش: داوطلبان روانشناس موسسه براي بالابردن آگاهي در مورد بيماري سرطان چند روز در ماه در طبقه همكف سالن راديوتراپي – آنكولوژي حضور دارند و با ارائه بروشورهای آگاه‌سازی در مورد انواع سرطان، صحبت با بیماران، اطلاع‌رسانی در مورد كارگاه‌ها و گروه‌درماني به بیماران و همراهان آن‌ها یاری می‌رسانند.

  • بخش آنكولوژي: روزهای شنبه داوطلبان روانشناس و بهبوديافته براي ارتقا روحيه بيماران و افزايش روند بهبودي در بخش آنکولوژی حضور دارند. با حضور گرم و حرفه ای این عزيزان، اميد به درمان و کیفیت زندگي در بيماران افزايش يافته است.

  • كتابخانه كودكان: روز سه شنبه هر هفته يك روانشناس داوطلب براي برقراري ارتباط موثر با كودكان و انجام مشاوره فردي در كتابخانه حضور دارد.

  • کلاس‌های آموزش مهارت‌های ارتباط برای داوطلبانی که در ارتباط با بیمار هستند به صورت دوره‌ای در سالن آمفی تئاتر برگزار می‌شود.
نقاهتگاه:

  • جلسات گروه‌درماني بعدازظهر سه شنبه هر هفته با حضور متخصصین روانشناس: سارا رجبی مقدم، دکتر رکسانا کارخانه و دکتر ترانه خداوردی (با محورهای ذهن‌آگاهی، دید مثبت‌گرا، شفقت درمانی و هنردرمانی) برگزار می‌شود.
  • برگزاری کلاس‌ها و جلسات آموزشی و تفریحی در نقاهتگاه: از روز شنبه تا سه شنبه با حضور متخصصین و داوطلبان بهبوديافته و قديمي در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. این جلسات شامل :
  • موسيقي درماني (آوادرمانی) در روزهای شنبه ساعت ۱۶ الی ۱۸
  • هنردرماني:
 الف) گلسازی : در روزهای یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ الی ۱۷
ب) قلاب بافي: هر هفته یکشنبه ساعت ۹ الی ۱۲ و روزهای سه شنبه ( یک هفته درمیان)  ساعت ۹ الی ۱۲
  • گپ و گفتگو شامل : قصه‌خوانی، بازي و سرگرمي در روزهای دو شنبه ساعت ۱۶ الی ۱۸
  • شاهنامه خواني در روزهای سه شنبه (یک هفته درمیان) ساعت ۱۰ الی ۱۲
  • جلسات سنجش کیفیت تغذیه با حضور خانم دکتر فردوس به صورت دوره‌ای برگزار می‌گردد.
  • مشاوره فردي: توسط مشاور موسسه صورت می‌گیرد و براي بيماران و همراهان آنان جلسات مشاوره فردی را به صورت رایگان برگزار می‌کنند. این جلسات با هماهنگی واحد مددکاری و به صورت موردی علاوه بر نقاهتگاه در بخش راديوتراپي و آنكولوژي بیمارستان شهدا نیز برگزار می‌شود.
كارگاه‌های آموزشي:

کارگاه آموزشی ” چگونه در طول درمان سرطان از دهان و دندان خود مراقبت کنیم ؟” در تاریخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور خانم دکتر فرین میزانیان، دندانپزشک و مشارکت تعدادی از بیماران و همراهانشان، در سالن آمفی تئاتر موسسه خیریه بهنام دهش‌پور برگزار شد.

در این جلسه دکتر میزانیان بر لزوم مشاوره دندانپزشکی قبل از درمان سرطان(شیمی درمانی و پرتودرمانی) تاکید کردند و در خصوص تاثیرات و عوارض جانبی پرتودرمانی و شیمی‌درمانی سر و گردن بر دهان و دندان مطالب مفیدی بیان شد. همچنین، راهکارهای مفید و ضروری جهت مراقبت و کاهش عوارض در طول درمان توسط ایشان ارائه شد.

شما عزیزان می‌توانید در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نیاز به راهنمایی در ارتباط با خدمات حمایتی موسسه خیریه بهنام دهش پور با شماره ۹۱۰۰۹۹۰۰و ۲۲۷۱۸۰۸۳ داخلی ۱۰۵، ۱۰۸ و ۱۲۷ طی ساعات اداری (۸ الی ۱۶) تماس حاصل نمایید. با آرزوی بهبودی همه بیماران

دیدگاهتان را بنویسید