سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

همراه با مددکاران موسسه

با ثبت رسمی موسسه در سال ۱۳۷۹ یکی از اولین واحدهای کاری و خدمت رسان به بیماران مبتلا به سرطان واحد مددکاری موسسه بود که در طبقه همکف ساختمان بخش رادیوتراپی انکولوژی بیمارستان شهدای تجریش در ۲ اتاق کوچک کار خود را آغاز کرد. پس از ۲۴ سال از فعالیت موسسه و ارائه خدمت و تشکیل بیش از ۱۴ هزار پرونده مددکاری برای بیماران مبتلا به سرطان و باتوجه به کمبود فضای فیزیکی، نیاز به توسعه فضای فیزیکی واحد مددکاری و ایجاد محیط بهتر و استاندارد برای همکاران و مراجعان لازم بود.


با پیگیری و تلاش مدیریت و حمایت هیات مدیره و تلاش همه واحدهای اجرایی موسسه، ساختمان جدید در نزدیکترین محل به بیمارستان شهدای تجریش تامین و خردادماه به موسسه تحویل داده شد و پس از ۲ ماه فعالیت مستمر و آماده ­سازی محیط، از روز ۱۲ مرداد ماه واحد مددکاری و بخش خدمات حمایتی فعالیت خود را در فضای جدید با خدمت رسانی به بیماران و مراجعان آغاز کرد.

ساختمان خدمات حمایتی موسسه به نشانی میدان قدس، ابتدای خیابان دربند، پلاک ۱۳، ساختمان متین طبقه اول با حضور مددکاران و همکاران طی روزهای شنبه تا ۴ شنبه ساعت ۸ تا ۱۶ ارائه دهنده خدمات و پاسخگوی مراجعان می باشد.

در ادامه برای اطلاع شما گوشه ­ای از فعالیت­ها و نظرات مددکاران و برخی از بیماران تقدیم حضورتان می­شود. باشد که همه با هم بتوانیم بیشتر و بهتر حامی بیماران مبتلا به سرطان باشیم.

پرده اول؛ ۲ اتاق زیرپله و کوچک مددکاری

طبقه همکف بخش، جایی است که تا هفته اول مرداد در یک سمت آن هر روز بیماران مبتلا به سرطان و همراهان آنها منتظر نوبت خود برای شیمی درمانی یا رادیوتراپی بودند و در سمت دیگر واحد مددکاری موسسه خیریه بهنام دهش ­پور قرار داشت. مددکارانی که هر روز و هر ساعت به سان فرشته­ های زمینی در حال پیگیری و پاسخگویی به بیماران و همراه آنها بودند و هستند که این روزها به ساختمان جدید نقل مکان کرده ­اند.

هنوز می ­شود انرژی حضور مددکاران را در این فضا احساس کرد، در آن گوشه اتاق خانم کرمی از کارشناسان قدیمی واحد مددکاری با صبروحوصله، مراجعه کنندگان را راهنمایی میکند و اطلاعات لازم را در مورد چگونگی تشکیل پرونده به آنها ارائه می ­دهد. هنوز هم می شود حرکت مستمر و بی وقفه خانم منیر بابایی از همکاران قدیمی و اولیه این واحد را در اتاق کوچک زیرپله احساس کرد.

این دو از همکاران قدیمی واحد مددکاری هستند و امروز تکاپوی سایرمددکاران مانند معصومه جان پرور، زینب شریفی، راضیه قائدی، سحر رضازاده، سیما ابراهیمی و همکاران اداری واحد خدمات حمایتی: فاطمه خودسیانی(سرپرست خدمات حمایتی)، آنیتا احمدی و فاطمه صدهزاری و همه داوطلبان این واحد در این محیط دیدنی و احساس شدنی است. به قول برخی، انرژی مثبت همیشه در هر محیطی باقی می­ماند. مددکارانی که سعی دارند کمک­های خیرین را با رعایت عدالت و حفظ کرامت انسانی به دست بیماران برسانند و باری از دوش بیماران و همراهان عزیزشان بردارند. برای این حمایت از هیچ تلاش و کوششی دریغ ندارند. بارها شده که در راهرو همراه بیماران به بخش­های مختلف بیمارستان سر می­زنند و تا اطمینان حاصل نکنند کار به پایان رسیده لب به آب و خوراک نمی­زنند.

پرده دوم؛ سالن پذیرش بخش رادیوتراپی انکولوژی بیمارستان شهدای تجریش

اولین بار بهنام در سال ۱۳۷۴ با دیدن وضعیت این سالن ناتمام و شرایط مراجعان این راه را آغاز کرد. با تلاشهای او و طی ۳ برنامه خیریه، بودجه اولیه برای اتمام و آماده­ سازی سالن انتظار بخش تامین شد و سال ۱۳۷۵ وقتی سالن ساخته و تجهیز شد او دیگر دربین خانواده و دوستان نبود ولی از همان سال همچنان از جایگاه آسمانی خود ناظر و همراه موسسه و همه دست­ اندرکاران آن است.

به سراغ برخی از بیماران می­رویم، دیدار با بیماران و شنیدن شرح حال و دلگویه ­های­شان قدم بعدی است، تعدادی از بیماران مراجعه کننده تهرانی و برخی از سایر استانها به این مرکز درمانی آمده اند. بخشی از آنها با یک نفر همراه در طول دوره درمان، ساکن همراه سرا موسسه هستند و برخی براساس برنامه درمانی به بخش مراجعه می­کنند.

همراه سرا (نقاهتگاه) ساختمان موقوفه بانو لطیفه امیرقاسمی و از سالهای دهه پنجاه میزبان بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شهدای تجریش است، اداره این مرکز از سال ۱۳۸۱ برای ارائه سرویس بهتر و امکانات بیشتر به موسسه واگذار شد. تا به امروز طی ۳ مرحله با کمک نیکوکاران و حامیان موسسه نوسازی و بازسازی و تجهیز شده و امروزه با همکاری مستمر داوطلبان میزبان بیمارانی است که اول امیدشان خدا و سپس نیکوکاران و حامیان موسسه است.

میترا ۵۴ ساله و ساکن ورامین و تازه با موسسه آشنا شده است. او ازبرخورد خوب همکاران برایمان گفت و اینکه با ارائه فاکتور داروهایش به مددکاری مورد حمایت خیرین قرار گرفته است. ناهید ۵۱ ساله، ساکن تهران و مبتلا به سرطان دهانه رحم می­گوید: تقریبا یک سال و نیم است که تحت پوشش موسسه است، از کمک خیرین برای تامین داروی خود میگوید و ازسختی ­های تامین برخی داروها. نفر بعدی سارا ۴۰ ساله از اراک است که۲ سال است تحت پوشش موسسه قراردارد و تاکنون ۲ مرتبه از همراه سرا استفاده کرده و از کیفیت خدمات و شرایط محیطی آنجا رضایت دارد. بیمار دیگر سکینه نام دارد ۴۵ ساله و ساکن ساری، حدودا ۷ ماه است که از خدمات موسسه بهره ­مند شده و در مورد تهیه دارو می­گوید: فاکتور داروها را می­اورم و مددکاران زحمت میکشد تا جایی که ممکن است هزینه­ ها را صفر میکنند.

پرده سوم؛ ساختمان جدید خدمات حمایتی موسسه

این روزها دیگر از آن همه شلوغی، همهمه، کمبود فضا و شرایط محیطی حاکم بر طبقه همکف بخش رادیوتراپی انکولوژی بیمارستان شهدای تجریش در واحد مددکاری خبری نیست. بیماران و مراجعان در محیطی آرام و بزرگتر حاضر می­شوند و به نوبت به اتاق مددکاران می­روند. اتاقهایی بزرگتر با فضای زیبا و محیطی آرامش­ بخش. در سالن پذیرش برای آنها فیلم های آموزشی و آرامش بخش نمایش داده می ­شود.

اینجا در حیاط زیبای ساختمان مددکاری می­توانند آسمان آبی این روزهای تهران را ببینند، مراجعه کنندگان بسیار خرسندند از این جابجایی چرا که به گفته آنها بیمارستان بسیار محیط متشنجی دارد و شلوغی و بهم ریختگی آنجا باعث می­شد آنها از نظر روحی حال و هوای خوبی نداشته باشند. ولی ساختمان جدید محیط آرامی دارد و کارها به طور منظم­تر انجام می­شود و شرایط رسیدگی به حرفهایمان بهتر است. در بیمارستان شاهد صحنه­ های دلخراش مانند فوت و تردد بیماران با شرایط سخت بودیم که خیلی خوشایند نبود.

کارکنان موسسه نیز از این جابجایی راضی هستند و به گفته خودشان فضای جدید، آرام است و محیط مناسبی برای انجام کارهای بیماران برای آنها فراهم شده، دیگر مجبور نیستند برای رسیدگی به شرایط خاص و گفتگوهای اختصاصی بیماران در راهرو و محوطه بیمارستان با آنها صحبت کنند.

همه تلاشهای مدیریت و همکاران موسسه در راستای تحقق ماموریت سازمانی که همان برانگیختن امید به زندگی و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بدون محدودیت سن، ملیت، مذهب، جنسیت، نوع و مرحله بیماری سرطان است معطوف شده و در این مسیر حمایت و همکاری همه نیکوکاران را به طور مستمر طلب می­ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید