سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

نخستین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر

نخستین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر

نخستین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر روز پنجشنبه ۲۷دی ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد. دکتر محمدرضا مسجدی مدیر عامل کمیته ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، مرگ‌های زیر ۷۰ سال را مرگ‌های زودرس عنوان کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله سکته های قلبی، مغزی، فشار خون، سرطان ها، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت، علت بیش از ۸۰ درصد مرگ‌ها در کشور هستند که به علت مصرف دخانیات، مصرف الکل، تغذیه نامناسب و کم تحرکی، این بیماری‌ها بروز می‌کنند.

بیماری های غیر واگیر بزرگترین عامل مرگ و میر در سطح جهانی شامل کشورهای با درآمد کم و متوسط است. از این رو به همت دکتر محمدرضا مسجدی و مشارکت چند موسسه مردم نهاد فعال در حوزه بیماری های غیر واگیرِ سرطان، دیابت، بیماری مغز و اعصاب، بیماری تنفسی، قلبی، ریوی و کلیوی شبکه ای تحت عنوان ” شبکه ملی پیشگیری بیماریهای غیر واگیر” شکل گرفته است. موسسه خیریه بهنام دهش پور نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب شده و فعالیت می نماید.

هدف از این تشکل، ایجاد یک صدای واحد ملی برای همکاری و کمک به دولت و وزارت بهداشت به عنوان متولی بهداشت و سلامت در کشور است.همچنین این تشکل در خصوص پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، کمک و بهبود وضع زندگی افراد درگیر با این بیماری ها و ایجاد توجه ویژه به ریسک فاکتورهای این بیماریها که شامل تغذیه نامناسب، استعمال دخانیات، چاقی وعدم فعالیت فیزیکی است،فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید