سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

کارگاه آموزشی بیماری های آمیزشی

اول مراقب خودت باش

هر روز یک میلیون نفر در سراسر دنیا به یکی از انواع بیماری های آمیزشی مبتلا میشوند. هر روز یک میلیون نفر! ممکن است ابتدا شنونده فکر کند که فرد ارائه دهنده حداقل یک صفر را اشتباهی بیشتر گذاشته و خوانده است. اما این طور نیست. این عدد صحیح است و آمار رسمی سازمان بهداشت جهانی در سالهای اخیر است. بیماری های آمیزشی امروز یکی از معضلات جدی سلامت است. آمار ابتلا به آن رو به افزایش است و به دنبال آن نیز عوارضی که میتواند بر جای بگذارد. میتواند همراه با علایم فیزیکی مثل زخمها و ترشحات و التهابات باشد یا منجر به ضایعات بدخیم و سرطانها شود و نیز آسیبهایی مثل بارداری پرخطر یا نازایی ایجاد کند. پس مبحث سلامت جنسی و بیماری آمیزشی تنها سلامت یک فرد نیست بلکه سلامت خانواده، نسل آینده و یک جامعه است. و در حال حاضر شایع‌تر از آنچه تصور میکنیم.

اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی آحاد جامعه به ویژه داوطلبان و حامیان و همراهان همیشگی موسسه، یکی از اولویتهای راهبردی  موسسه خیریه بهنام دهش پور است.

در این راستا به طور متناوب کارگاه‌ها و جلسات آموزشی در زمینه شناخت و پیشگیری از بیماری در سالن اجتماعات دفتر موسسه در بیمارستان شهدای تجریش برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی بیماریهای آمیزشی با توجه به اهمیت اگاهی بیشتر جامعه به ویژه زنان از این تهدید توسط انجمن راه روز سه شنبه ۱۸ تیرماه در سالن اجتماعات دفتر موسسه برای بانوان شاغل و داوطلب موسسه برگزار شد.

در این کارگاه درمورد تعریف سلامت جنسی و مبانی آن، شرایط پرخطری که سلامت جنسی را به مخاطره می‌اندازد و نیز بیماریهای شایع، علامتها و نشانه‌های آنها و عوارض این بیماری ها صحبت شد. همینطور درمورد راهکارها و شیوه‌های محافظت از خود و حفظ سلامت توضیح داده شد که میتواند مسیر یک زندگی را به کل تغییر دهد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در حیطۀ بهداشت و سلامت جنسی به وب سایت https://anjoman-rah.orgمراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید