سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

برنج و نان

برنج و نان،برنج و نان 1

برنج و نان خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهند

مصرف برنج و نان مردم ايران بسيار بالا است. حال آنکه نمي دانند، اين دو خوراکي خطر ابتلا به سرطان ريه را افزايش مي دهند.

نتايج بررسي‌هاي محققان نشان داد که، خطر ابتلا به سرطان ريه با مصرف زياد کربوهيدرات‌ها در ارتباط است و منجر به ابتلا به سرطان ريه مي‌شود. همچنين مصرف غذاهايي با شاخص گليسمي بالا مانند نان سفيد، باگت، ذرت و برنج با افزايش خطر ابتلا به سرطان ريه در ارتباط است.محققان براي مشخص شدن ارتباط بين گليسمي(GL)  و خطر ابتلا به سرطان ريه، 1905 بيمار با سرطان ريه و 2413 فرد سالم را مورد بررسي قرار داده اند.

محققان دانشگاه تگزاس در آمريکا شاخص قندخون و افزايش خطر ابتلا به سرطان ريه را مورد بررسي قرار داده اند. نتايج اين بررسي‌ها نشان داد که، خطر ابتلا به سرطان ريه در افرادي که هرگز سابقه استعمال دخانيات هم نداشته‌اند، افزايش مي‌يابد.در اين مطالعه 31 درصد افراد هرگز سيگار مصرف نکرده بودند، اما بيمار شدند که دليل آن مصرف بيش از حد بعضي از مواد غذايي بود.گفتني است سرطان ريه در آمريکا، دومين سرطان شايع در مردان و زنان است و شواهد حاکي از آن است که عامل غذايي خطر ابتلا به اين سرطان را افزايش مي‌دهد.

مصرف سبزيجات و ميوه در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است،در حالي که افزايش مصرف گوشت قرمز و چربي خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهد.

در پايان با اشاره به اينکه افزايش سطح گليسمي(GL)  با مصرف بعضي از مواد غذايي منجر به افزايش ابتلا به سرطان ريه مي‌شود، محققان توصيه کردند، از بعضي از مواد غذايي مانند نان سفيد، ذرت و برنج به صورت محدودتري استفاده کنيد

منبع: سيمرغ

دیدگاهتان را بنویسید