سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

تجهیز بیمارستان طرفه

تجهیز بیمارستان طرفه :

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه بهنام دهش پور، بخش فوق تخصصی آنکولوژی چشم بیمارستان طرفه با کمک موسسه خیریه بهنام دهش پور در کمتر از یک سال تجهیز و شروع به کار کرد. در این گزارش روند صورت گرفته از اولین همکاری مشترک مابین موسسه و مرکز آموزشی درمانی طرفه تا امروز، که نتیجه آن ارائه خدمات درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان چشم به راحتی دیگر کشورهای پیشرفته جهان در ایران را در ادامه می‌خوانید.

تجهیز بیمارستان طرفه،تجهیز بیمارستان طرفه 2

درمان سرطان چشم امکان پذیر است

دکتر فقیهی ریاست مرکز آموزشی درمانی طرفه در خصوص شیوع بیماری‌های تومور چشمی می‌گوید: تومورهای چشمی یکی از قابل درمان ترین تومورها در بدن هستند که اگر به موقع تشخیص داده شده و درمان شوند نه تنها جان بیمار بلکه چشم و بینایی بیمار هم می‌تواند حفظ شود. شایع ترین تومور داخل چشمی اولیه اطفال رتینوپلاستوما است که شیوع آن یک مورد در هر 15 هزار تولد زنده است. درگذشته بسیاری از بیمارانی که به این نوع از سرطان مبتلا می‌شدند جان خود را از دست می‌دادند ولی امروزه در مراکز مجهز بیش از 90 درصد بیماران زنده مانده و حتی دید قابل قبولی نیز پیدا می‌کنند.

شایع ترین تومور اولیه داخل چشمی از بزرگسالان هم ملانوما است که شیوعی در حدود 4 الی 5 میلیون نفر دارد. به این تومورها باید مواردی مانند متاستازها، همانژیوما، تومورهای پلک و اوربیت را هم اضافه کرد. تاسیس مراکز آنکولوژی چشم نیاز به نیروی انسانی فوق تخصصی و تجهیزات گران قیمت دارد؛ در حال حاضر کشور ایران تنها دارای دو مرکز فوق تخصصی است که به درمان تومور چشمی می‌پردازند در نتیجه با توجه به این که سالانه تعداد قابل توجهی از هموطنان عزیزمان به تومورهای چشمی مبتلا می‌شوند به علت محدود بودن مراکز درمانی لیست‌های انتظار طولانی ایجاد می‌شد. که امروز و با همکاری مشترک موسسه خیریه بهنام دهش پور و مرکز آموزشی درمانی طرفه گامی موثر در کاهش پیامدهای این سرطان و افزایش امید در بیماران برداشته شده است.

تجهیز بیمارستان طرفه،تجهیز بیمارستان طرفه 2 ،تجهیز بیمارستان طرفه با امکانات

اولین همکاری موسسه و بیمارستان طرفه

بیمارستان طرفه برای خدمت رسانی حداکثری به بیماران شروع به راه‌اندازی بخش آنکولوژی چشم در بیمارستان کرد اما بعد از دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و استخدام نیروی انسانی انسانی متخصص در زمینه خرید دستگاه های مورد نظر با کمبود بودجه برای مواجه شد. موسسه خیریه بهنام دهش پور در زمان ریاست دکتر هادیزاده طی سالهای 86 تا 88 در زمینه تامین هزینه‌های موردنیاز سیستم آسانسور و لوله کشی با هدایت منابع خیرین و نیکوکاران کمک بسیاری به این بیمارستان کرده بود. باتوجه به این سابقه همکاری، در زمان راه اندازی بخش آنکولوژی چشم در بیمارستان که موضوعی مهم برای موفقیت و ادامه فعالیت این موسسه آموزشی و درمانی بود، دکتر فقیهی بار دیگر برای تامین هزینه‌های خرید دستگاه های موردنیاز از موسسه در سال 1393 درخواست کمک مالی کرد.

دسترسی آسان امکان پذیر شد

پس از ارائه طرح و درخواست از سوی مرکز آموزشی درمانی طرفه به مدیریت و هیات مدیره موسسه خیریه بهنام دهش پور، موسسه مسئولیت تامین اعتبار لازم برای خرید چهار دستگاه جدید درمان سرطان‌های چشمی به ارزش هشت میلیارد ریال را تقبل کرد. تجهیزات تا نیمه امسال دراختیار بیمارستان طرفه قرار گرفت و از ابتدای دی ماه 1394 بخش آنکولوژی چشم بیمارستان طرفه شروع به کار کرد.

امروز شاهد نتیجه این مشارکت و همکاری بین یک سازمان مردم نهاد و یک بیمارستان دانشگاهی در قالب دستیابی به اطمینان امیدواری به درمان، ایجاد آرامش خاطر در بیماران و خانواده ایشان، پیشگیری از صرف هزینه های گزاف درمان این نوع از سرطان در خارج از کشور و تحقق یک افتخار دیگر برای جامعه پزشکی و درمانی ایران است. شایان ذکر است طی چند ماه گذشته براکی تراپی 6 بیمار و عمل جراحی برای 10 بیمار مبتلا به تومور چشمی با موفقیت در این مرکز درمانی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید