سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

تشکل مردم نهاد بستر توسعه و رفاه جامعه

باهم قوی‌تر و موثرترهستیم

چند سالی است که روز ٢٢ مرداد ماه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نام‌گذاری شده است. یک روز ملی برای تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه که در نقاط مختلف کشور با ایده های متفاوت و برای اهداف کلان مشترک با به اشتراک‌گذاشتن زمان و توان خود سعی در ایجاد تاثیرات مثبت در سطح جوامع مختلف و بهبود شرایط جامعه دارند.

توجه به توسعه همه‌جانبه و برخورداری از جامعه‌ای مهربان و اخلاقی نیازمند توجه به ارزش‌های مشترک و مسئولیت‌پذیری جمعی است. در این میان باید به اهمیت سرمایه‌های‌ اجتماعی و ظرفیتهای متنوع حاصل از مشارکت‌های مردمی اشاره کرد.

یکی از مهمترین نقشهای مورد انتظار از تشکلهای مردمی، ترویج اخلاق در جامعه است. اخلاق در ابعاد و اشکال مختلف میتواند در یک تشکل مردم نهاد ترویج و آموزش داده شود. اخلاق شهروندی، اخلاق حرفه‌ای و اخلاق اجتماعی، یک تشکل مردمی واقعی با ترویج کار داوطلبانه میتواند تک تک افراد جامعه را نسبت به نقش خود در قبال کلیت جامعه آگاه سازد، یک تشکل مردم نهاد واقعی میتواند با ترویج مشارکت و همکاری، حس همدلی و همیاری را در جامعه تحت پوشش خود ترویج کند و یک فرد داوطلب در یک تشکل مردم نهاد میتواند باعث بهبود شرایط در جامعه و مسبب تغییر نگرش و رفتار در محیط اطراف خود باشد.

نام‌گذاری یک روز به نام روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، گامی کوچک در جهت قدردانی از همراهی افراد نیک‌اندیشی است که با دستان پرمهرشان دنیا را تبدیل به مکان بهتری برای زندگی همه افراد می‌کنند و به این ترتیب کژی‌ها هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود.

موسسه خيريه بهنام دهش پور امروز با تجربه ٢٤ سال ترویج خدمت داوطلبانه در جامعه در جايگاه حمايت و تسهيلگري در حوزه درمان بيماران مبتلا به سرطان بنا به ضرورت، سهم بيشتري از فعاليت خود را در ٥ سال گذشته به تشويق و فرهنگ سازي در جامعه و تغيير سبك زندگي، ارتقای سلامت فردي اجتماعي، جلب مشاركت بنگاه هاي اقتصادي در زمينه پيشگيري، درمان به موقع، همكاري با موسسات خيريه و سازمان هاي مردم نهاد فعال در حوزه سرطان از طريق عضويت و همراهي در شبكه هاي تخصصي مختلف اعم از شبکه ملی تشکل های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان ایران، شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه، شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و شبكه همراه سراها اختصاص داده است به این امید که این رويكرد تاثير حداكثري و جلب مشاركت همگاني را در مبارزه با سرطان داشته باشد.

خوب است بدانیم در سال ١٣٩٧ موسسه خیریه بهنام دهش پور با ٢٨ تشکل مردم نهاد در تهران و ٢١ سازمان مردمی در سایر استانهای کشور در زمینه‌های مختلف همکاری و مشارکت داشته است.

به طور قطع، مشاركتی كه از سوی سازمان های غیردولتی در زمینه های متعدد رفاه اجتماعی انجام می شود، می تواند نوعی پویایی در جامعه  ایجاد کند. چرا كه در جامعه مدنی، گروه ها و سازمان هایی هستند كه می توانند در پیشبرد برنامه های دیگر سازمان های جامعه مدنی، همكاری كنند. این همكاری ممكن است به صورت مشاركت مستقیم یا در قالب تبادل تجربیات و توانمندسازی صورت بگیرد.

برای مطالعه گزارش کامل اقدامات حمایتی موسسه در خصوص آسیب دیدگان از سیل نوروز ۱۳۹۸،اخبار زیر را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید