سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

جغرافیای سرطان ایران

اردبیل؛ کانون سرطان معده
سرطان معده شایع‌ترین سرطان در ایران است. این سرطان در شمال و شمال‌غرب کشور بروز خیلی بالایی دارد، به‌طوری که در تمام دنیا بروز بالای سرطان معده در اردبیل مشهور است.
بعد از اردبیل، استان‌های سمنان، گلستان، آذربایجان شرقی و تهران به‌عنوان استان‌های با بروز بالای سرطان معده شناخته شده هستند. استان کرمان کمترین بروز سرطان معده را دارد. 

گلستان؛ کانون سرطان مری
این سرطان دومین سرطان شایع در ایران است و در مناطق شمال و شمال شرقی کشور بیشتر گزارش می‌شود. این سرطان در مردها بیشتر از زنان است و استان گلستان بیشترین آمار بروز را دارد و بعد از آن استان‌های مازندران، خراسان شمالی و اردبیل قرار دارند.

تهران؛ کانون سرطان پستان
هرچند سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی است اما رتبه سوم را بین سرطان‌ها در ایران دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که سرطان پستان در زنان ایرانی یک دهه زود‌تر نسبت به زنان کشور‌های غربی ایجاد می‌شود. این سرطان بیشترین بروز را به ترتیب در استان‌های تهران، اصفهان، گیلان، فارس و خراسان رضوی دارد.

اصفهان؛ کانون سرطان پروستات
این سرطان دومین سرطان شایع در مردان است. سرطان پروستات تا ۵۰ سالگی شیوع پایینی دارد اما بعد از ۵۰ سالگی بروز آن افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

سمنان؛ کانون سرطان کولون
با توجه به تاثیر نوع رژیم غذایی غربی برای ابتلا به این سرطان، در آینده به نظر می‌رسد بروز آن افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید