سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

راه حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغان

راه حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغان

به دعوت از اداره کل امور اتباع و‌ کمیساریا ، روز چهارشنبه هفت مهر ماه جلسه ای با موضوع راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغان در اداره کل امور اتباع و‌ مهاجرین خارجی در تهران برگزار  گردید.

 راه‌حل های راهبردی برای پناهندگان افغان”  که در سال 2012 راه اندازی شد استراتژی منطقه ای و چند ساله چهارجانبه ای است که با هدف اطمینان از حمایت پناهندگان افغان در ایران و همچنین به دنبال پیدا کردن راه‌حلهای پایدار برای آنان در سال‌های آتی، راه‌اندازی شده است. در جمهوری اسلامی ایران، این برنامه بر پایه 5 رکن اصلی عمل می‌نماید:

1- بازگشت داوطلبانه

2- دسترسی بهتر به سر پناه و خدمات اساسی

3- فرصت‌های معیشتی و تقویت امنیت غذایی

4- بهبود حمایت اجتماعی و محیط زیستی و اسکان مجدد در کشور های ثالث

5- هماهنگی و نقش حمایتی.

 پس از سفر منطقه ای کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در خرداد ماه سال جاری، “راه حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغان”  بازنگری شد تا  “اقدامات گسترش تاب آوری و راه حل ها” را نیز شامل شود. این اقدامات در ایجاد تاب آوری پناهندگان افغان – به خصوص جوانان-  نقش داشته و هدفش پشتیبانی بهتر از کشورهای میزبان، همچون ایران، در ارائه خدمات حمایتی و راه‌حل های پایدار به پناهندگان است.

همچنین در این جلسه مطرح شد که برای اقدامات گسترش تاب آورى و راه‌حل ها در ایران، افغانستان و پاکستان نیاز به منابع مالی می باشد که در ماه‌های آينده به دنبال دونرهای بین المللی  برای آن و جذب بودجه  برای این منظور هستند.

امید است که با همکاری سازمان هاى مربوطه، طرح بیمه خدمات درمانی همگانی اتباع غیر ایرانی به صورت جامع تر و با پوشش حداکثری خدمات درمانی ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید