سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

پیش‌بینی عود سرطان ریه امکان‌پذیر شد

پیش‌بینی عود سرطان ریه امکان‌پذیر شد

محققان انگلیسی با بررسی 100 بیمار مبتلا به سرطان ریه دریافتند وجود کروموزوم‌های ناپایدار در تومور سرطانی ریه، احتمال عود بیماری را افزایش می‌دهد و از این طریق می‌توان احتمال عود سرطان را قبل از آزمون‌های استاندارد متداول، پیش‌بینی کرد. تومورهایی با تنوع ژنتیکی، تمایل بیشتری برای تکامل و گسترش دارند و نسبت به دارو مقاومت بیشتری نشان می‌دهند، این مطالعه نشان می‌دهد کروموزوم‌های ناپایدار، همان عامل تنوع تومور است.

با بررسی این کروموزم‌ها در نمونه خون بیمار می‌توان احتمال بازگشت بیماری را تا یک‌سال قبل از روش مرسوم تصویربرداری پیش‌بینی کرد. این مطالعه هم‌چنین تصویر جامعی از بیماری و نحوه پاسخ به درمان در اختیار محققان قرار می‌دهد.
سرطان ریه، کشنده‌ترین شکل سرطان است و تعداد قربانیان آن از مجموع سرطان‌های پستان و پروستات بیشتر است. سالانه حدود 8/1 میلیون مورد سرطان ریه در سراسر جهان تشخیص داده می شود که از این میان 5/1 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.
مطالعات جدید نشان می‌دهد احتمال ابتلا به سرطان ریه در زنان سیگاری، دو برابر مردان سیگاری است. در هر30 ثانیه یک نفر در جهان بر اثر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهد.
نتایج این تحقیقات در نشریه New England منتشر شده است.
منبع: بهداشت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید