سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

کیت تشخیص سلول سرطانی در کشور طراحی شد!

کیت تشخیص سلول سرطانی در کشور طراحی شد! ،کیت تشخیص سلول سرطانی،کیت تشخیص سلول سرطانی

کیت تشخیص سلول سرطانی در کشور طراحی شد!

سعید نیک شعار طراح و پژوهشگر با اشاره به طراحی سنسورهای تشخیص سرطان اظهار داشت: این سنسورها این قابلیت را دارند که سلول‌های سرطانی را تشخیص دهند و سلول‌های متاستاتیک را از سلول‌های سالم و عادی جداسازی کنند.

این سنسورها را بر روی 10 بیمار مبتلا به سرطان امتحان کرده و آزمایش به خوبی جواب داده و این کیت سلول‌های سرطانی را تشخیص داد.

بیماران مورد آزمایش مبتلا به سرطان لنفوم و پستان بودند که تعدادی از این بیماران در فاز متاستاز قرار داشتند که ما توانستیم تشخیص دهیم ضمن آن که توانستیم خوش خیم و یا بدخیمی آنها را شناسایی کنیم.

در حالت عادی وقتی یک تومور در بدن ایجاد می‌شود نمی‌توان تشخیص داد که در این تومور سلول‌های متاستایک وجود دارد و پزشک با مشاهده بافت‌های مجاور تشخیص می‌دهد که سلول مهاجمی وجود دارد یا خیر.

سنسور عرضه با دریافت نمونه تومور در مدت 4 ساعت و بدون دخالت کاربر نتایج را ارائه دقت بالا نسبت به سایر روش‌ها و قیمت پایین آن از جمله مزایای این سنسور است.

این سنسور تولید شده از نوع الکتریکال و اپتیکال است که عملکرد آن بر اساس امپدانس متری بوده که پزشکان با استفاده از این سنسور می‌توانند بدون نمونه‌برداری از بدن بیمار، تشخیص متاستاتیک سلول‌‌های سرطانی صورت می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید