سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

اجرایی شدن سند ملی پیشگیری

سند ملی پیشگیری

اجرایی شدن سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در حال حاضر در چهار شهرستان در حال اجراست، گفت که به زودی این سند در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری در حاشیه برگزاری بیست و دومین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور مهم‌ترین اولویت‌های آتی این معاونت را تشریح کرد.
معاون بهداشت، تکمیل شبکه بهداشتی درمانی شهری با روش جدید طراحی شده، بهبود استانداردها و فضاها به لحاظ فیزیکی و تجهیزاتی و استقرار پرونده الکترونیک سلامت در کلیه واحدهای بهداشتی درمانی را از مهم ترین اولویت‌های معاونت بهداشت برشمرد و گفت: استقرار پرونده الکترونیک سلامت در دست اقدام است و باید تا سال آینده برای ۹۰ درصد مردم ایران ایجاد شود.
دکتر سیاری با اشاره به اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر گفت: در حال حاضر این سند در چهار شهرستان در دست اقدام است و به زودی ملی خواهد شد.
معاون بهداشت اجرای برنامه خودمراقبتی، برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه رفتارهای پرخطر جنسی و HIVو توانمندسازی مدیران و کارشناسان و تقویت نظارت و پایش برنامه های بهداشتی را از برنامه های معاونت بهداشت برشمرد و از استقرار نظام ارجاع برای برنامه پزشک خانواده روستایی برای ۲۸ میلیون جمعیت روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و نیز اجرای برنامه پزشک خانواده برای ۱۰ میلیون نفر از حاشیه نشینان و شهرهای تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خبر داد.
معاون بهداشت در پایان تاکید کرد: باید ۹۰ درصد از ایرانیان به خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند و ضمن تشکیل پرونده سلامت برای آنان، عوامل خطر نیز در آنها شناسایی شوند.

منبع: سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید