سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

به خیریه بهنام دهش‌پور مدیونم!

به خیریه بهنام دهش‌پور مدیونم!

 خانم بهاره کیان‌افشار بازیگر محبوب کشورمان، از داوطلبان و همراهان قدیمی و فعال موسسه خیریه بهنام دهش‌پور است. در جشن پایان سال خیریه در سال 1394 ایشان به عنوان سفیر سلامت موسسه خیریه بهنام دهش‌پور برگزیده شد. هفته نامه سیب سبز در مهرماه امسال با ایشان گفت و‌گویی اختصاصی داشته است  با عنوان “زندگی بدون سرطان برای همه” که در ادامه بخشی از این گفت و گو را که درباره تاریخچه آشنایی ایشان با خیریه بهنام دهش‌پور است با هم می‌خوانیم:

12 سال پیش با خیریه دهش‌پور آشنا شدم. دختر مدیرعامل این خیریه یکی از دوستان بسیار خوب من است. در دوره خیلی بدی از زندگی بودم و فشار زیادی روی من بود. به توصیه دوستم برای آن‌که  تمرکزم را از روی مشکلم بردارم و حواسم را پرت کنم به آنجا رفتم. اول هفته‌ای یکی، دو روز می‌رفتم و به‌صورت داوطلبانه کار می‌کردم. اما آنجا برای من مثل يك مدرسه بزرگ بود. فعالیت اجتماعی، تعامل و گذشت و صبر و هم‌نوع‌دوستى را آنجا یاد گرفتم. افراد زيادى آنجا فعاليت مي‌كردند که برای من معلم‌های بسيار خوبی بودند. در آن مكان مردمی را مى‌دیدم که با بیماری‌های سخت و بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کردند و باز مقاومت می‌کردند و امید داشتند. همه این‌ها به آدم یاد می‌دهد که مشکلات خودش مشکلات بزرگی نیستند و این خود ماییم که آنها را بزرگ  می‌کنیم. به نظرم مراکزی مثل این خیریه نگاه آدم را به زندگی متحول می‌کند. من تا ابد مدیون خیریه دهش‌پور هستم و فکر می‌کنم تا زنده هستم از آن مجموعه جدا نمی‌شوم چون آنقدر که من از این مرکز انرژی مثبت می‌گیرم، هنوز كارى براي‌شان نكرده‌ام. این خیریه به لحاظ مالى بسیار سلامت است و یک ریال در این خیریه به اشتباه خرج نمی‌شود. نحوه مدیریت انسانى و مالی درستی دارد. بودجه‌ها خرج خرید دارو، دستگاه‌هاى درمانى و هزینه رفت و آمد بیماران شهرستانى مبتلا به سرطان می‌شود؛ بیمارانی که غالبا از راه‌هاى بسيار دور برای درمان به تهران می‌آیند و همه اينها بسيار بزرگ، انسانى و ارزشمند است.

مدتی خبرنامه تهیه می‌کردم

سال‌های اول آشنایی‌ام در بخش روابط عمومی خیریه فعال بودم و برایشان یک خبرنامه داخلى تهیه کرده  و در کارهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانى عمومى همکاری می‌کردم. بعد از آن‌که شغل خودم جدی‌تر شد و از نظر زمان و حضور فیزیکی دچار محدودیت‌هایی شدم سعی کردم آ‌شنایان و اطرافیانم را با این مرکز آشنا کنم و کمک‌های مالى بزرگ‌تر برای خیریه جمع‌آوری کنم. این روزها هم، چون بازیگری می‌کنم و چهره شناخته‌شده‌تری هستم ، خوشبختانه حس مي‌كنم مي‌توانم توجه و كمك بیشترى برای موسسه جمع‌آوری کنم.

به خاطر سبک زندگی‌ام سفیر سلامت شدم

خیلی تلاش می‌کنم به لحاظ روحى و فيزيكى سلامت زندگی کنم. شايد همین مسئله باعث شد بتوانم امسال نماینده سلامتی هم باشم و به عنوان سفیر سلامت موسسه خيريه دهش‌پور معرفى شوم تا اگر بتوانم، الگوسازی خوبی برای دیگران مخصوصا خانم‌ها داشته باشم که زندگی سالم‌تری را تجربه کنند. در سال‌های اخیر علاوه بر کمک‌هایی که برای درمان به بیماران می‌شود بحث پیشگیری هم مطرح شده است. اطلاع‌رسانی درست، کمک می‌کند با دانش و آگاهى از ابتلا به سرطان پیشگیری کرد و یکی از بیماری‌ها که واقعا با آگاهی از آن می‌توان ابتلا به این بیماری را پيشگيري يا در صورت ابتلا، آن را در زمان مناسب کنترل کرد، سرطان پستان است. اگر آگاهی اجتماعی درباره نحوه تغذیه مناسب و سالم و نحوه زندگی درست را بالا ببریم، می توانیم کمک کنیم افراد کمتری دچار این بیماری‌ها شوند.

من یک فرد صلح‌جو هستم 

همواره سعی می کنم غذاهای سالم بخورم. میوه و سبزیجات را هرگز فراموش نمی کنم. به هیچ عنوان سیگار نمی‌کشم و هر چیزی که سلامت مرا به مخاطره بیندازد، تجربه نمی‌کنم. سعی می‌کنم خوب بخوابم و ذهن و روح و روانم را سالم نگه دارم. در اوقات فراغتی که دارم، سفر، مطالعه و ورزش می‌کنم و درنهایت در زندگى تمرین صلح‌جو بودن می‌کنم چون اين صفت به سلامت آدم و اطرافيان خیلی کمک می‌کند؛ مخصوصا به سلامت روان. سعی می‌کنم این موضوع را به دوستان و اطرافیانم هم یادآوری کنم. گاهی می‌بینم که یک مشكل ساده چطور می‌تواند ساعت‌ها افراد را کلافه کند و به هم بریزد بنابراین سعی می‌کنم به آنها این موضوع را یادآوری کنم و یادشان بیندازم که زندگی هدیه کوتاهی است که باید خوب ببینیمش و از آن خوب استفاده کنیم و سخت نگيريم. گاهی با خودم تمرین می‌کنم که اگر روزى به خاطر مشکلی به دکتر مراجعه کردم و به من گفت که بیماری سختی دارم چطور با آن رو به رو شوم. می‌خواهم آماده باشم که اگر فهميدم بیماری سختی دارم بلد باشم آن را بپذيرم و براى بهبود خود تلاش كنم در آن مسير هم درست عمل کنم. من هر روز تمرین می‌کنم و هرگز نمی‌گویم این مسائل برای دیگران است و برای من اتفاق نمی‌افتد. سعی می‌کنم با ذهن پذيرنده و باز زندگى‌ام را مدیریت کنم که اگر من هم روزی با آن مواجه شدم بدانم که باید چه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید