سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

حضور آبی بهنام در برج میلاد

چهاردهم آذرمصادف با ۵ دسامبر روزبین المللی کار داوطلبانه است و مجموعه معتبر و با سابقه «دبیرخانه ترویج کار داوطلبانه» که مدتی است با شبکه های اجتماعی و موسسات خیریه، همچنین سا‌زمانهای مردم نهاد همکاری ویژه و حرفه ای دارد، در چنین روزی تلاش می‌کند این نام مهم را بر سرزبانهای مردم شهربیندازد.

صد البته چه جایی بهتراز نماد دوم شهر تهران، برج میلاد، جایی که بسیاری از سمن ها و خیریه ها بارها در آن دور هم جمع شده و برای خدمت به مردم و هم نوع خود تجدید میثاق کرده‌اند.

سازمان ملل متحد شعارامسال را «داوطلبی برای آینده ای فراگیر» نامگذاری کرده است و جالب اینجا است که در این مراسم باشکوه نیز‌بخش قابل توجهی از سخنرانی‌ها حول محور آینده نگری و تلاش برای ساخت جامعه و آینده سالم برای آیندگان ادا شد.

در این مراسم،‌اکثر سخنرانان، به سراغ مبانی سخنرانی خود رفتند و‌ابراز‌ امیدواری کردند که دیگرخواهی، یگانه اصل اصیل زندگی سالم و زیبای ما باشد.

دبیرخانه ترویج کارهای داوطلبانه برای سومین سال متوالی مراسم تقدیر‌از تشکل های داوطلب پذیر و داوطلبان فعال حوزه های مختلف را با همراهی و مشارکت جمع کثیری از تشکل‌های داوطلب محوربرگزار کرد. تلاش این دبیرخانه بر این است تا در کنار تمام فعالیت های خود در این سال‌ها جهت شناساندن، ترویج و گسترش فعالیت های داوطلبانه در میان اقشار مختلف جامعه، ازافرادی که به عنوان داوطلب اززمان و تخصص خود برای بهبود و اثر گذاری در جامعه تلاش می کنند نیز قدردانی شود.

در همایش بین المللی، به رسم سالهای گذشته موسسات خیریه معتبر و بزرگ کشور دعوت شده بودند، موسسه خیریه بهنام دهش پورنیز حضوری پررنگ و برجسته در این زمینه داشت و به همین بهانه زیبا هم به اطلاع رسانی پرداخت و داوطلبان این موسسه خیریه، پاسخگوی سوالات مردم و همکاران در سایر خیریه ها بودند.

در این مراسم، سرکارخانم نازنین دهش پور، فرزند دوست داشتنی و عزیز خانواده بزرگ بهنامی‌ها نیز حضورداشتند وازایشان به نیابت، به خاطر سالها تلاش و کار داوطلبانه و اداره موسسه خیریه بهنام دهش پوردر کنار سایر کارکنان و مدیران، تشکر و تقدیر به عمل آمد. ما بهنامیان بر این باوریم که هر جا سخن از داوطلب و دیگرخواهی و نوع دوستی به میان می آید، روح آبی و بلند بهنام نیز در آنجا حضوری انکارناپذیر دارد.

دکتر نصیری، رئیس سازمان داوطلبان کشوردر این مراسم سخنرانی ارائه دادند و بر اهمیت حضور و نقش مهم داوطلبان تاکید کردند. پس از سخنرانی نمایندگانی از انجمن های ای ابی،کانون هموفیلی ایران، چترا، طلوع بی نشان ها، شورای شهر تهران، کمیسیون سلامت محیط زیست و ایمنی و بخش فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، نوبت به لحظات دوست داشتنی عکس یادگاری رسید، همان لحظات تکرارشونده اما همیشه باشکوهی که همه خیریه ها و سمن های دعوت شده را در کنار هم به اتحاد و همدلی فرا می خواند.

در مراسم روز جهانی کار داوطلبانه، نمایندگان و مدیران و داوطلبانی از: موسسه خیریه بهنام دهش پور – انجمن اتیسم ایران – انجمن تالاسمی ایران – کانون هموفیلی ایران – انجمن سلول طلائی – انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا (احبا ) – مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد – موسسه رعدالغدیر پاکدشت – موسسه خیریه بیماران نقص ایمنی – موسسه خیریه پیام امید – بنیاد خیریه رادمان – انجمن مولتیپل اسکلروز ایران ( ام اس )- انجمن نور شرق – موسسه پیام آوران ساحل امید – موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) و چندین و چند سازمان مردم نهاد دیگر حضور داشتند.

کار داوطلبانه به انسان فرصت امتحان‌کردن کارها و قرارگرفتن در موقعیت‌هایی را می‌دهد که در حالت عادی به آن دسترسی ندارد و صد البته لذتی را نصیبش می‌کند که با هیچ پولی نمی‌توان خرید. تأثیر کار داوطلبی نشان می‌دهد که هر کدام ازما به‌عنوان یک عضو جامعه می‌توانیم اثری هر چند کوچک برای بهبود زندگی خود و دیگران و ساختن جهانی زیباتر داشته باشیم.روز جهانی داوطلب فرصتی است برای تمامی داوطلبان و سازمان‌های بهره‌مند از حضور این افراد تا در کنار یکدیگر تلاش‌ها و فعالیت‌های بشردوستانه خود را گرامی بدارند، ارزش‌های فعالیت داوطلبانه را با دیگران به اشتراک بگذارند و کار داوطلبانه را در میان افراد جامعه، سازمان‌های مردم‌نهاد، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی ترویج کنند.داوطلبان در سراسر دنیا با اهداف و دلایل متعددی در کارهای داوطلبی شرکت می‌کنند. این اهداف در سند توسعه پایدار سازمان ملل متحد ( با افق ٢٠٣٠) به تفکیک مطرح شده است:

جهانی بدون فقر، جهانی بدون گرسنگی، زندگی سالم و ارتقای رفاه، آموزش باکیفیت، برابری جنسیتی، آب سالم، انرژی پاک و مقرون به صرفه، رشد اقتصادی پایدار، صنعت فراگیر و زیرساخت توسعه‌یافته، کاهش نابرابری‌ها، شهرهای پایدار و تاب‌آور، الگوی تولید و مصرف پایدار، مبارزه با تغییرات اقلیمی، استفاده پایدار از اقیانوس‌ها و دریاها، مبارزه با نابودی تنوع زیستی، جامعه پایدار و صلح‌آمیز، مشارکت جهانی برای توسعه پایدار.

دیدگاهتان را بنویسید