سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

در منزل و محیط کار اصول ایمنی و خود مراقبتی را رعایت کنیم

در منزل و محیط کار اصول ایمنی و خود مراقبتی را رعایت کنیم!

برای داشتن زندگی سالم باید اول مراقب خودمان باشیم، عوامل هشدار دهنده سرطان را بشناسیم، در مورد آنها بخوانیم و از آنها دوری کنیم.

هشتم تا پانزدهم بهمن ماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور “هفته ملی مبارزه با سرطان” نامگذاری شده و امسال هم موسسه با توجه به نامگذاری سالهای قبل، دومین روز از این پویش را به موضوع “پیشگیری از سرطان با محیط سالم” اختصاص داده است.

عوامل محیطی که روزانه همه ما با آنها مواجه هستیم، مانند هوایی که تنفس می کنیم، آبی که می نوشیم، غذایی که می خوریم و به طور کلی نحوه زندگی که انتخاب کرده ایم، همگی می توانند از عوامل تاثیرگذار بر سلامت انسان باشد.

بسیاری از عوامل خطرزای محیطی بیماری سرطان، مربوط به محیط کار است و افرادی که مشاغل خاص دارند، در مقایسه با عموم مردم، تحت تاثیر مواجهه زیاد با مواد شیمیایی از جمله گازهای سمی خطرناک و اشعه رادیواکتیو هستند.

دود ناشی از فعالیت کارخانه ها، خودروها و سیستم گرمایشی موجب انباشته شدن مواد سرطان زا در هوا شده که عامل اصلی آلودگی هوا در شهر های صنعتی است و برای افراد و گروه های در معرض خطر، هشدار دهنده است.

مواجهه زیاد با نور خورشید نیز، خصوصا در زمان کودکی یکی دیگر از عوامل محیطی در افزایش خطر ابتلا به سرطان است.

به حداقل رساندن مواجهه با عوامل خطرزای محیطی اقدامی احتیاط آمیز و عاقلانه است و بهترین راهکار، کنترل عوامل خطر مرتبط با شیوه زندگی سالم و عوامل محیطی است.

با همراهی شما، در مسیر اهداف پویش ملی مبارزه با سرطان و شعار جهانی UICC برای آگاهی رسانی در مورد بیماری سرطان، جلب مشارکت سیاستگزاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطر سرطان و کم کردن فاصله ها و توزیع عادلانه خدمات در حوزه سرطان همگام می شویم.