سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

گزارش نشست جوانان

در روز چهارشنبه ( ٩٤/٣/٦ ) و همزمان با هفته ملی جوان، نشستی با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت و جمعی از جوانان نخبه ی شهر تهران برگزار شد. در این جلسه که در فضایی دوستانه تشکیل شد جوانان نظرات و انتقادات خود را بیان کردند و دکتر هاشمی به آنها پاسخ دادند.

 در این جلسه دکتر هاشمی ضمن اعلام رضایت از جلسه و دغدغه های بیان شده افزودند، علاقه مند به استفاده از نیروهای جوان در شهر تهران هستند. وزیر بهداشت در مورد الکترونیکی کردن پرونده های پزشکی اعلام کرد: اگر در حوزه آی تی، دولت الکترونیک شکل بگیرد یک انقلاب رخ داده است که قابل مقایسه با طرح تحول سلامت نخواهد بود. ما درجاهايي كه گرفتار هستیم اعم از بخش مدیریت دارو تا پیشگیری از ورود داروی تقلبی، اصالت دارو، قیمت دارو و تجویز دارو، به دلیل نبود کنترل ناشی از این مورد است. وی مژده داد از سال گذشته کارگروهی جهت تشکیل پرونده پزشکی الکترونیک شروع به کار کرده است که هم اینک به روزهای اتمام این پروژه نزدیک می شویم. همچنین امیدواریم زودتر دولت در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام دهد.
همچنین دکتر هاشمی در خصوص استفاده از جوانان در مبحث سلامت فرمودند: در بهترین نظام های سلامت دنیا حداکثر ۲۰ درصد موضوع سلامت به وزارت بهداشت مربوط می شود و بقیه مربوط به سایر دستگاه هاست. جوانان میتوانند در قالب “موسسه های مردم نهاد” ( NGO) ها به حوزه پیشگیری و بهداشت کمک کنند. وی افزود: اگر کسی داروی تاریخ مصرف گذشته نگهداری و عرضه کند متخلف شناخته خواهد شد و جریمه سنگینی پرداخت خواهد کرد. در این نشست نمایندگان سازمان های مردم نهاد و همچنین نماینده موسسه خیریه بهنام دهش پور نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید