سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

جشن شب چله

جشن شب چله :

موسسه خیریه بهنام دهش پور در استقبال از فرارسیدن شب یلدا، در بعدازظهر دوشنبه 30 آذر 94 میزبان بیماران بخش هماتولوژی کودکان و رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش بود. جشنی که همراه با اجرای برنامه هایی چون: شعرخوانی، موسیقی زنده، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، توزیع بسته‌های فرهنگی و تغذیه شامل انار، هندوانه، آجیل و شیرینی برای این بیماران برگزار شد.

جشن شب چله

پرده اول، بخش هماتولوژی کودکان، از ساعت 16 تا 18

در سرمای زودهنگام زمستانی همزمان با آخرین روز پاییز شادیهایمان را تقسیم کردیم. بسته‌هایی با طراحی‌ها و بسته‌بندی‌های رنگارنگ و مختلف که کنار هم چیده شده‌ اند، آجیل‌هایی که با روبان‌های زیبا گره زده شده و در کنار کتاب‌های داستان قرار گرفته اند. شیر و آبمیوه‌ها هم به تعداد کافی روی میز آماده است. قرار است این بسته‌های هدیه به دست کودکانی برسد که شرایط مناسبی برای بودن در خانه و در کنار اعضای خانواده را ندارند، اعضای کتاب خانه کودکان خیریه بهنام دهش پور از روزهای قبل اقدامات لازم برای آماده سازی فضا و تهیه لوازم پذیرایی را انجام داده اند، تنها مانده بود گروه خیریه آرتیمان. آنها که می آیند جشن شروع می شود. اجرای بازی‌های گروهی مثل پانتومیم، شعرخوانی دسته‌جمعی، شوخی و شادی با بچه‌ها و همه این‌ها به همراه موسیقی شاد، لب‌های کودکان، همراهان، همه بینندگان و اعضای داوطلب موسسه را لحظه به لحظه به لبخند وا می‌داشت. گروه آرتیمان یک گروه خیریه از افرادی است که شادیهایشان را با کودکان بیمار و یا نیازمند تقسیم می‌کنند خیلی ساده با لباس‌های دزدان دریایی و دلقک‌‌ها می‌آیند و لحظاتی را برای کودکان به یاد ماندنی می‌کنند. جشن کودکان با خوردن کیک و آجیل و تقدیم هدیه های رنگارنگ به کودکان پایان یافت.

جشن شب چله

جشن شب چله

پرده دوم، سالن کنفرانس موسسه، ساعت 18 تا 20

همه‌ ما به عنوان انسان باید همیشه افراد نیازمند را گوشه‌ای از ذهن خود داشته باشیم و هراز چندگاهی به شکل تلنگری این موضوع را به خود یادآوری کنیم. البته مهم این است که بدانیم همه انسانها نیاز مالی ندارند. بعضی از آنها مثل بیماران بستری در بیمارستان بیشتر از هزینه، به قوت قلب برای ادامه راه سلامتی نیازمندند و موسسه خیریه بهنام دهش‌پور برای تامین نیاز روحی این افراد در شب یلدا دست به دست داوطلبان برای بیماران بستری در بخش رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش جشنی را به سادگی یک لبخند در سالن آمفی تئاتر موسسه برگزار کرد؛ جشن با معرفی مختصری از فعالیت ها و خدمات موسسه خیریه بهنام دهش‌پور آغاز شد. پس از آن چند غزل از دیوان حافظ شیرازی برای حاضرین قرائت گردید. سپس امیرحسین جهانی از اعضای گروه گردشگری آرال به روی سِن رفت و با نوازندگی تار و همخوانی جمعی از حاضرین اقدام به اجرای برخی از تصنیف‌های قدیمی و معروف ایرانی نمود و به همراه بیماران، فضای گرم و صمیمی را بین افراد به وجود آورد. این جشن به مانند یک میهمانی خانوادگی بود. نوبتی هم باشد دیگر نوبت یکی از سنت‌های معروف شب چله یعنی تفال به دیوان حضرت حافظ بود. این اقدام با نثار فاتحه ای به روح لسان الغیب و توزیع فال های آماده شده در بین میهمانان انجام شد. سپس مریم رحیمی که عضوی از انجمن دوستداران حافظ از سرای محله داودیه است برای بیماران چند غزل را قرائت کرد و برای تعدادی از بیماران فال‌هایشان را تعبیر کرد در پایان نیز رضا سرمدی با شاهنامه خوانی و روایت چند داستان از شاهنامه حیکم توس حاضرین را به یاد سنتهای قدیمی در این شب انداخت و در یک فضای شاد و امیدبخش برنامه را به پایان رساند. در انتهای برنامه نیز از کلیه حاضرین در مراسم با توزیع کیک، آجیل و انار پذیرایی شد و حاضرین خاطرات این دورهمی صمیمی را با ثبت آن در قاب دوربین جاودان کردند و چقدر چهره‌هایشان با زمان ورودشان به جشن تفاوت داشت!

جشن شب چله

جشن شب چله

جشن شب چله

جشن شب چله

دیدگاهتان را بنویسید