سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

جلسات روان درمانی

جلسات روان درمانی :

یکی از مزیت های سازمانهای داوطلب محور امکان استفاده و بهره مندی از ظرفیت های متخصصین در قالب فعالیت داوطلبانه است. این مشارکت و همیاری میتواند با مدیریت بهینه منجر به ایجاد ارزش افزوده و رشد تصاعدی امکان خدمت رسانی به جامعه هدف شود.

داوطلبانی که در حوزه سلامت فعالیت می کنند در ذهن مردم همیشه چهره‌هایی آشنا هستند که نامشان نه تنها در خاطرات و ذهن مردم و جامعه شهرمان ثبت می‌شود بلکه تاثیر زحمت هایشان تا مدت ها در زندگی افرادی که به آنها یاری رسانده اند می ماند. اینان کسانی هستند که پیامشان، سرود زیبای سلامت است؛ سرودی که سرشار از  مهربانی است، سرودی که سخاوت، عطوفت و سلامت را به ارمغان می‌آورد. دکتر لطفی عضو هیات علمی مرکز جامع تحقیقات سرطان یکی از همین داوطلب های حوزه سلامت است آن هم از نوع سلامت روانشناختی. ایشان از ابتدای سال 94 به همراه حدودا 20 نفر از دوستان خود که پزشک و یا دانشجوی مقطع دکتری هستند در کار خیری پیش قدم شده اند که در زندگی افراد مبتلا به سرطان خصوصا در دوره طول درمان آنها نقش بسیار زیادی دارد. همچنین علاوه بر جلسات روان درمانی برگزار شده در بخش رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش هر روز یکی از این خیرین به صورت انفرادی در این بخش حضور دارد و به بیماران و همراهانشان خدمات روانشناختی را ارایه می دهد این گروه خیر معتقداند سلامتی امروزه دیگر تنها بعد زیستی و جسمی انسان را در بر ندارد بلکه سلامت روانی و معنوی هم از ابعاد دیگر سلامت انسان هستند که باید در زندگی هر فردی به آن توجه بسیاری شود.

روان درمانی

هم اکنون این روانشناسان متخصص و داوطلب با همکاری، حمایت و هدایت از سوی مرکز جامع تحقیقات سرطان و موسسه خیریه بهنام دهش پور در حال ارائه خدمات حمایتی خود به مراجعان و بیماران مبتلا به سرطان می پردازند. این اقدام هم اکنون به طور مستمر در روزهای دوشنبه از ساعت 12 الی 13 با برگزاری جلسات روان درمانی به صورت رایگان برای بیماران بستری در بخش رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش در سالن کنفرانس موسسه خیریه بهنام دهش پور اجرا می گردد. در این جلسات به آموزش نحوه مدیریت استرس این بیماری و مقابله با پیامد های منفی ناشی از آن می پردازند.

روان درمانی

این جلسات هفتگی بعد از حدود سه ماه تحقیق و پرسش از خود بیمارها و متخصصین با بررسی در مورد ابعاد روانی بیماری سرطان و راه های درمان پیامد های منفی آن شروع شده است و نتیجه آن امروز بعد از حدود 9 ماه به صورتی است که حتی بیمارانی که طول درمان خود را به پایان رسانده اند هم تمایل دارند در جلسه ها حضور داشته باشند همچنین مشاهده شده این جلسات دارای تاثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بیمار و بهبود کنترل روانی مبارزه با بیماری سرطان از سوی بیمار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید