سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

روز جهانی ماما

پانزدهم اردیبهشت، روز جهانی ماما گرامی باد

این روز را به جامعه مامایی ایران و همه ماماهای داوطلب و همراه موسسه خیریه بهنام دهش پور شادباش می گوییم.

ماما به عنوان سطح اول ارائه‌دهندگان خدمات سلامت به زنان پتانسیل بالایی در زمینه  مشاوره و غربالگری بیماری‌های مادران، نوزادان و بهداشت باروری دارند. یک ماما نقش مهم و موثری در تشخیص زودهنگام بیماری‌های زنان و در گام اول سرطان پستان دارد.

موسسه خیریه بهنام دهش‌پور طی سال‌های گذشته علاوه بر تامین تجهیزات درمانی در همه عرصه‌ها به ویژه بخش زنان در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی در جهت پیش‌گیری از سرطان به عنوان یکی از اولویت‌های راهبردی در جهت آموزش ماماهای جوان در موضوع تشخیص زودهنگام سرطان پستان نیز اقداماتی را اجرا کرده است.

کارگاه های پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان پستان

آموزش عمومی و آگاهی‌دادن می‌تواند تشخیص زودرس را ارتقا دهد و این امر می‌تواند از طریق روش‌های ساده و کم‌هزینه انجام شود. اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی در جهت پیش‌گیری از سرطان یکی از اولویت‌های راهبردی موسسه خیریه بهنام دهش‌پور است.

با توجه به اینکه سرطان پستان از علل شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران است، کارگاه‌های آموزشی پیش‌گیری از سرطان پستان ازجمله برنامه‌هایی است که موسسه خیریه بهنام دهش پور طی سال های گذشته برای علاقه‌مندان و با حضور کارشناسان مامایی برگزار کرده است. محورهای مورد بحث در این کارگاه ها، روش‌های غربالگری سرطان پستان، نحوه خودآزمایی پستان، تغذیه سالم، شناخت عوامل ایجاد استرس و راه‌های پیش‌گیری از آن بوده است.

پروژه آموزشی پیشگیری از سرطان پستان ویژه زنان افغانستانی

طی همکاری مشترک سازمان ریلیف اینترنشنال، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و موسسه خیریه بهنام دهش پور در خصوص پروژه «افزایش کیفیت زندگی زنان افغانستانی از طریق آگاه سازی سرطان پستان»، دو جلسه آموزشی با محور«معاینه و برخورد با بیماری های پستان برای ماماها» با همکاری پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی مرکز تحقیقات پستان در این مرکز تشکیل شد.این جلسات طی ٢٠ ساعت جلسه آموزشی عملی و تخصصی برگزار شد. و در نهایت پس از طی این دوره، آزمونی از شرکت کنندگان بعمل آمد و سپس این افراد وارد مراحل آموزشی توجیهی و روانشناسی شدند.

هدف از این پروژه افزایش آگاهی رسانی به زنان افغانستانی در خصوص بیماری های پستان و تشخیص زود هنگام بیماری و به تبع آن افزایش کیفیت زندگی است و اینکه سرطان به خصوص سرطان پستان با کمی توجه و آگاهی در مراحل اولیه قابل تشخیص است و با تشخیص زودهنگام، درمان راحت تر و سریع تر و کم هزینه تر خواهد بود و بار روانی کمتری برای خانواده خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید