سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

همایش روز جهانی بهداشت

روز جهانی سلامت در سال 2017، به دلیل اهمیت پیشگیری و درمان بیماری افسردگی توسط سازمان جهانی بهداشت به این حوزه اختصاص داده شده است.
هم‌چنین به همین مناسبت روز بیستم فروردین ماه 96 همایش یک روزه‌ای با عنوان شعار جهانی «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم» توسط دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت برگزار گردید.

آقای دکتر هاشمی، وزیر بهداشت و آقای دکتر ایازی قائم مقام محترم وزیربهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و دیگر مدیران این حوزه در این همایش به سخنرانی دررابطه با این  موضوع پرداختند.  معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی شبکه حوزه سلامت روان در سال جاری خبر داد و گفت: با تشکیل این شبکه می‌توان از ظرفیت خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت روان استفاده کرد.
همایش روز جهانی بهداشت
دکتر سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در همایش روز جهانی بهداشت ضمن اعلام این خبر گفت: انجمن سلامت روان ایرانیان می‌تواند نقش موثری در حوزه سلامت روان داشته باشد و با مشارکت سازمان‌ها و انجمن‌هایی از این دست می‌توانیم حضور و مشارکت مردم را در حوزه سلامت روان گسترده کنیم و برای انگ زدایی از بیماری‌های روان در جامعه فرهنگ‌سازی نماییم.
در این همایش بر اهمیت موضوع ارائه خدمات در گسترش سلامت روان کشور و شکل‌گیری شبکه حوزه سلامت روان در سال جدید جهت جلوگیری از موازی کاری تأکید شد.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه به مشارکت خیرین در امور حوزه سلامت به‌ویژه در حوزه زیر ساخت‌ها اشاره کرد و گفت: در سال 95، مردم و خیرین 1500 میلیارد تومان به حوزه زیر ساخت‌ها کمک کرده‌اند.
دکتر ایازی در ادامه به نقش موثر صداو سیما در سلامت روان جامعه اشاره کرد و گفت: نوع انعکاس اخبار و برنامه‌ها در بهبود و یا سوء اثرات بر روان مردم تاثیر دارد.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت هم‌چنین با اشاره به این که در حوزه فرهنگ و هنر باید به سلامت روان توجه ویژه شود، افزود: ما باید این موضوع را از سازمان ها و دستگاه‌های مرتبط با سلامت مطالبه کنیم.
دکتر ایازی با تاکید بر این که در حوزه مشارکت بین بخشی با دستگاه‌های مرتبط در امر سلامت همکاری کرده و پیگیر مطالبات هستیم، افزود: در این خصوص آن‌چه که تاکنون خواسته‌ایم به صورت کامل انجام نگرفته است و اگر بتوانیم از ظرفیت دستگاه‌ها به نفع سلامت مردم استفاده کنیم بسیار راهگشا خواهد بود.همایش روز جهانی بهداشت
وی با بیان این‌که رویکرد مشارکت‌جویانه خیلی از مشکلات را مرتفع می‌کند، گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم بخش عمده‌ای از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم برطرف می‌شود.

همایش روز جهانی بهداشت
همایش روز جهانی بهداشت
منبع: وبدا

دیدگاهتان را بنویسید