سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

پیام ریاست دانشگاه

پیام ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت همایش سالانه موسسه خیریه بهنام دهش پور

بسم الله الرحمن الرحیم

کمک به همنوعان و دستگیری از نیازمندان بر اساس آموزه ‏های متعالی اسلام در ژرفای فرهنگ و باور مردم نیکوکار ایران ریشه دارد. نیکوکاری ایرانیان در گذر زمان از تلاش فردی به نهضت اجتماعی بدل شده است. انگیزه های والای نیکوکاران توام با تدبیر و زمان شناسی و دوراندیشی ایشان، برکات کم نظیری به مشارکتهای مردمی داده است. گذار از کمکهای فردی در زمینه تامین نیازهای اولیه همچون خوراک و پوشاک به حمایت‏های سازمان یافته در زمینه توسعه زیرساختهای علم ‏آموزی و تامین سلامت همچون احداث مدرسه و بیمارستان و تامین تجهیزات تخصصی، از مصادیق بالندگی مشارکتهای مردمی در ایران اسلامی است. مؤسسات خیریه در سازماندهی و توسعه مشارکتهای مردمی به ویژه از منظر فرهنگ‏سازی برای دعوت آحاد مردم به امور خیریه، انسجام و هم ‏افزایی میان خیرین، تسهیل در ارتباط میان خیرین و نهادهای خدماتی مسؤول و هدایت کمکهای مردمی به سوی نیازها و اولویتها نقشی بی‏ بدیل ایفا نموده ‏اند.

بانیان مؤسسات خیریه حوزه سلامت عموماً دردمندی بیماران را در تجربیات خود یا اطرافیانشان احساس کرده ‏اند. مؤسسه خیریه دهش پور هم از این قاعده مستثنی نیست. این مؤسسه پرافتخار مزین به نام جوان نیکوکار فقیدی است که در نتیجه ابتلا به سرطان کبد، با کمبودها و مشکلات نیازمندان برای جبران هزینه های درمان سرطان آشنا شد و در دوران واپسین بیماری، عواید فعالیتهای مبتکرانه‏ اش را صرف کمک به بیماران مبتلا به سرطان نمود. نهالی که مرحوم بهنام دهش ‏پور کاشت، به همت خانواده محترم ایشان و با حمایت خیرین بزرگوار امروز در قامت مؤسسه‏ ای خوشنام و توانمند در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در بیمارستان‏های شهدای تجریش و امام حسین (ع) بارور شده و افراد پرشماری از خدمات این مؤسسه بهره مند شده‏اند.

سالانه شمار زیادی از بیماران مبتلا به سرطان از سراسر کشور به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراجعه می‏کنند که بخش عمده‏ای از ایشان از اقشار نیازمند جامعه هستند. این دانشگاه در راستای تامین نیازهای بیماران سرطانی بخش عمده‏ای از اعتبارات خویش را صرف توسعه فضای فیزیکی و تامین تجهیزات ویژه پرتودرمانی در بیمارستان شهدای تجریش نموده و به منظور تامین زیرساختهای لازم برای درمان جامع و اثربخش، راه اندازی مرکز جامع سرطان را در دستور کار دارد. هر چند حمایتهای دولت در قالب طرح تحول سلامت به صورت عمده از فشار هزینه ‏های بیماران صعب‏ العلاج کاسته است، مقابله با بیماری‏های صعب‏ العلاج همچون سرطان به ویژه تا زمانی که اقدامات برای ساماندهی به بیمه های سلامت به بار بنشیند، از حمایت و مشارکت مردمی بی نیاز نخواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای وظایف خویش در زمینه تولید سلامت، از هر فرصتی برای توسعه زیرساختها و منابع برای ارتقای سلامت جامعه به صورت مطلوب استفاده خواهد کرد. بر همین اساس بسترسازی برای اثربخشی بیشتر فعالیتهای خیرین در مسیر تامین سلامت نیازمندان و ایجاد سازوکارهای اطمینان‏‏ بخش برای تضمین بهره‏ برداری مطلوب از کمک‏های خیرین ارجمند از سیاست‏های راهبردی این دانشگاه به شمار می‏آید. امید که در آینده‏ای نه چندان دور، در سایه همدلی روزافزون دولت و مردم، نظام سلامت به گونه ‏ای سامان یابد که بیماران جز رنج بیماری دغدغه ‏ای نداشته باشند و آحاد جامعه در مواقع نیاز از بهترین خدمات درمانی بهره‏ مند شوند.

این جانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن قدردانی از دست اندرکاران و میهمانان این محفل باشکوه و ارج نهادن به انگیزه ‏های مقدس ایشان، برای جوان نیکوکار فقید، مرحوم بهنام دهش پور، طلب رحمت و غفران الهی و برای خانواده ایشان و همه دست اندرکاران مؤسسه خیریه بهنام دهش پور که همتشان را صرف جلب مشارکتهای مردمی برای کمک به درمان بیماران سرطانی نموده اند، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون می‏نمایم.

والسلام علیکم و رحمه ا… و برکاته

دکتر علی اصغر پیوندی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دیدگاهتان را بنویسید