سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

خام خواری یعنی چه؟

پیشینه شیوه خام خواری برمی گرده به اوایل دهه۱۸۰۰ 

تعریف شیوه غذای خام اینه که مواد در دمای پایین تر از ۴۶ تا ۴۷ درجه سلیسیوس گرم شده یا پخته شده باشن، تا مواد مغذی و آنزیم هاشون حفظ بشه. انرژی استفاده شده برای پخت و پز کم باشه و مواد غذایی در طبیعی ترین شکل خودشون حفظ بشن. اساس رژیم غذایی خام خواری، میوه های تازه، سبزیجات، آجیل، دانه ها و غلات جوانه زده و خیس شده و حبوباته. با انتخاب این رژیم غذایی، معمولا در دسته وگان (۱۰۰٪ گیاهی) قرار می گیرین. اما بعضی از وگان ها از مواد غذایی و مشتقات حیوانی مانند لبنیات هم استفاده می کنن.

اگه تو فکر رژیم غذایی که بیشتر خام و گیاهی باشه هستین، پیشنهاد می کنیم تغییرات رو به تدریج ایجاد کنید. مثلا: 

غذاهای بدون گوشت رو امتحان کنید. هدف هر هفته تون، می تونه امتحان کردن یک دستور العمل غذایی جدید و بدون گوشت باشه. مثلا “شنبه بدون گوشت” ایده خوبیه، چون در روزهای اول هفته بیشتر به یه عادت سالم و جدید می چسبین. 

از حبوبات هم خیلی استفاده کنید. مقدار حبوبات، مثل عدس یا سبزیجات رو زیاد کنید و مقدار گوشت رو در برخی از غذاها کم کنید. این رژیم یه جایزه داره: این نوع غذاها حجم بیشتری رو تو بشقابتون پر می کنن و ما که بیشتر با چشمامون غذا می خوریم، پس حس کم خوراک شدن بهمون دست نمی ده. 

با گوشت مثل چاشنی رفتار کنید. به جای استفاده از گوشت به عنوان غذای اصلی، فقط کمی ازش برای طعم دادن استفاده کنید.  تکه های گوشت رو به قطعات خیلی ریز خرد کنید و روی غذاتون بپاشین. اینطوری هر گاز یا قاشق از غذا، طعم گوشت می ده، بدون اینکه گوشت زیادی مصرف کرده باشین. شروع پیروی از یه رژیم گیاهخواری یا خام خواری، لزوماً همه یا هیچ نیست. راز بزرگ اینه: تغییرات کوچک همیشه می تونه تأثیرات بزرگی داشته باشه
.
منبع:

https://www.mayoclinic.org/

دیدگاهتان را بنویسید