سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

روز جهانی خام خواری

بیماری سـرطان جزء ۵ عامل اول مرگ و میر در جهانه. اما برآورد شده تا یک سوم موارد ابتلا به این بیماری فقط به واسطه رژیم و تغدیه قابل پیشگیریه. 

دستورالعمل خام خواری:
توصیه خیلی از کارشناس ها اینه که بشقابتون با  مواد غذایی که از خاک زمین رشد می کنن پر بشه. دهه ها تحقیق این رو میگه که بهترین رژیم غذایی برای پیشگیری از سرطان حول مصرف گیاهان می چرخه. یعنی میوه، سبزیجات و حبوبات فراوان.

محققان از حدود ۷۰ هزار داوطلب در مورد رژیم های غذایی خود سؤال پرسیدن، بعد هم رفتار تغدیه ای شون رو زیر نظر گرفتن و نتیجه این شد که در گروه افرادی كه به هیچ وجه گوشت نخورده بودن، میزان ابتلا به سرطان کمتر بود. مشخص شده که گیاهخواران – كسانی كه هیچ محصول حیوانی از جمله ماهی، لبنیات یا تخم مرغ نمی خورن – کمترین میزان ابتلا به سرطان را در بین رژیم های تغذیه ای دیگر دارن. 

گروه  بعدی گیاه خواران هستند که گوشت مصرف نمی کنن، اما شاید ماهی یا محصولات حیوانی مثل شیر یا تخم مرغ بخورن. اما این نکته هم هست که خوردن یا نخوردن گوشت، تنها تفاوت بین افرادی که مبتلا به سرطان شده بودن یا مبتلا نشده بودن، نیست. افرادی که به سرطان مبتلا شده بودن، از شاخص توده بدنی بالاتری برخوردار بودن، فعالیت بدنی کمتری داشتن و بیشتر سیگار مصرف می کردن.
اگر شما هم تجربه خام گیاه خواری دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.
منبع:

https://www.mayoclinic.org/

دیدگاهتان را بنویسید