سبد خرید شما خالی است.

ماموریت سازمانی موسسه خیریه

بهنام دهش پور


مبارزه با سرطان در تمامی عرصه ها و حمایت از بیماران به دور از هرگونه تبعیض

افتخارات بهنام

ارتباط با ما

تهران، خیابان شریعتی،بالاتر از پل رومی، کوچه عاج ، پلاک ۷

گزارش خدمات حمایتی

جلسات حمایتی بهداشت روان برای بیماران تحت پوشش موسسه خیریه بهنام دهش‌پور و خانواده‌های آن‌ها به طور منظم ادامه دارد. این جلسات در قالب برنامه‌های ثابت و مدون در دو محل «بخش رادیوتراپی-آنکولوژی بیمارستان شهدا» و «نقاهتگاه» موسسه خیریه بهنام دهش‌پور در حال برگزاری است. در فصل تابستان خدمات حمایتی بهداشت روان شامل کارگاه‌های آموزشی،گروه درمانی، موسيقي درماني(آوادرمانی)، هنردرماني(گلسازی و قلاب بافي)، قصه خوانی، شاهنامه خواني، جلسات مشاوره تغذیه، مشاوره فردی، گپ و گفتگو، بازي و سرگرمي و….با حمایت مشاوران و همراهان خوبمان به صورت داوطلبانه برگزار شد.


بخش راديوتراپي و آنكولوژي
:

  • کانتر اطلاع‌رسانی در ورودی بخش بخش آنكولوژي: داوطلبان موسسه چند روز در ماه در طبقه همكف سالن راديوتراپي – آنكولوژي حضور دارند و با ارائه بروشورهای آگاه‌سازی در مورد انواع سرطان، صحبت با بیماران، اطلاع‌رسانی در مورد كارگاه‌ها و گروه‌درماني به بیماران و همراهان و راهنمایی آنها جهت مراجعه به واحد مددکاری آن‌ها یاری می‌رسانند.
  • كتابخانه كودكان: روز سه شنبه هر هفته يك روانشناس داوطلب براي برقراري ارتباط موثر با كودكان و انجام مشاوره فردي در كتابخانه حضور دارد.
  • کلاس‌های آموزش مهارت‌های ارتباطی : برای داوطلبانی که در ارتباط با بیمار هستند به صورت دوره‌ای در سالن آمفی تئاتر برگزار می‌شود.

نقاهتگاه:

  • جلسات گروه‌درماني بعدازظهر سه شنبه هر هفته با حضور متخصصین روانشناس (با محورهای ذهن‌آگاهی، دید مثبت‌گرا، شفقت درمانی و هنردرمانی) برگزار می‌شود.
  • برگزاری کلاس‌ها و جلسات آموزشی و تفریحی در نقاهتگاه: از روز شنبه تا سه شنبه با حضور متخصصین و داوطلبان بهبوديافته و قديمي در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. این جلسات شامل :
  • موسيقي درماني (آوادرمانی) در روزهای شنبه ساعت ۱۶ الی ۱۸
  • هنردرماني:

الف) گلسازی : در روزهای یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ الی ۱۷

ب) قلاب بافي: هر هفته یکشنبه ساعت ۹ الی ۱۲ و روزهای سه شنبه ( یک هفته درمیان)  ساعت ۹ الی ۱۲

  • گپ و گفتگو شامل : قصه‌خوانی، بازي و سرگرمي در روزهای دوشنبه ساعت ۱۶ الی ۱۸ )حضور بهبودیافتگان از سرطان در روزهای دوشنبه برای گپ و گفت با بیماران و همراهان و تبادل تجربیات خود در حین درمان و پس از آن(
  • شاهنامه خواني در روزهای سه شنبه (یک هفته درمیان) ساعت ۱۰ الی ۱۲
  • جلسات سنجش کیفیت تغذیه با حضور خانم دکتر فردوس به صورت دوره‌ای برگزار می‌گردد.
  • مشاوره فردي: توسط مشاور موسسه صورت می‌گیرد و براي بيماران و همراهان آنان جلسات مشاوره فردی را به صورت رایگان برگزار می‌کنند. این جلسات با هماهنگی واحد مددکاری و به صورت موردی علاوه بر نقاهتگاه در بخش راديوتراپي و آنكولوژي بیمارستان شهدای تجریش نیز برگزار می‌شود.

كارگاه‌های آموزشي:

کارگاه آموزشی ” نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان و اهمیت آن در مبتلایان به سرطان ” در تاریخ ۸ مرداد با حضور داوطلبانه خانم دکتر مریم فردوس و مشارکت تعدادی از بیماران، همراهان و داوطلبان موسسه خیریه بهنام دهش پور، در سالن آمفی تئاتر موسسه برگزار شد. در این جلسه دکتر فردوس بر اهمیت مصرف میوه ها و سبزیجات به دلیل وجود آنتی اکسیدان در مواجهه با رادیکال های آزاد تاکید کردند و در خصوص نقش مثبت مصرف چربی های مفید برخلاف تصورات غلط قبلی و استفاده از آنها به شکل صحیح در پخت غذاها مطالب مفیدی بیان شد. همچنین در مورد مصرف همه گروه های غذایی به شکل صحیح راهنمایی های لازم ارائه شد. پاسخ به سوالات حاضرین و ارائه راهنمایی های مفید از دیگر بخشهای این کارگاه بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارگاه های آموزشی و یا نیاز به راهنمایی در ارتباط با خدمات حمایتی موسسه خیریه بهنام دهش پور می‌توانید طی ساعات اداری(۸ تا ۱۶) با شماره ۷۵۴۰۹و۹۱۰۰۹۹۰۰ داخلی ۱۰۵، ۱۰۸ و ۱۲۷ تماس حاصل نمایید. با آرزوی بهبودی همه بیماران

دیدگاهتان را بنویسید